ضرورت بازتعریف سیاست های صادراتی

مودودی: تحریم ها با هدف کاهش درآمد ارزی و بالا بردن مصارف ارزی اعمال می شود، لذا در هدف گذاریهای انجام شده در بخشنامه های ارزی، کاهش هزینه های ارزی و افزایش درآمدها در اولویت قرار گرفته است

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت کشور صبح امروز نوزدهم آذرماه، در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: سیاستگذاریها و عملکرد کشور در حوزه صادراتی نیازمند بازتعریف است.

مودودی با تاکید بر اخذ استراتژی مناسب در حوزه تجارت خارجی، اظهار داشت: مطابق آمار،تنها ٧٠ قلم کالای کشور بیش از ٥٠ میلیون دلار صادرات دارند، در تنگنای جنگ اقتصادی ضروری است تا جایگاه دولت و بخش خصوصی بازتعریف شود؛ امروز آمریکا به طور مستقیم وارد جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران شده است و نمونه مدرنی از جنگ را شاهد هستیم که بدون شلیک حتی یک گلوله به دیگر کشورها حمله کند.

محمد رضامودودی خاطرنشان کرد: اروپا نتوانسته نقش موثر خود را با وجود تاکیدی که در زمان مذاکرات برجام داشتند، ایفا کنند بنابراین باید روی پای خود بایستیم و بر اساس گفتمان خوب اروپا برنامه ریزی نکنیم.

معاون وزیر صنعت خاطر نشان کرد: تحریم ها با هدف کاهش درآمد ارزی و بالا بردن مصارف ارزی اعمال می شود، لذا در هدف گذاریهای انجام شده در بخشنامه های ارزی، کاهش هزینه های ارزی و افزایش درآمدها در اولویت قرار گرفته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت اذعان داشت: همه متفق القولند که نباید ارز ٤٢٠٠ تومانی خرج همسایگان شود. باید توجه داشت که در جنگ اقتصادی هدف فقط مبادله کالا و پول نیست بلکه  دشمن نابودی نرم افزارهای صادراتی کشور را هدف گرفته است.
وی با اشاره به موضوع ممنوعیت صادرات  گفت: بر این باوریم که نباید ارز یارانه ای به سایر کشورها بدهیم در حالیکه نباید فراموش کرد که هدف دشمن ناامید کردن صادرکنندگان و از بین بردن بسترهای صادراتی ماست.

مودودی در ادامه بر ایجاد تنوع در کالاهای صادراتی تاکید کرد و گفت: تنها بیش از ٣٠٠ قلم کالای تولیدی در کشور بیش از ١٠ میلیون دلار صادرات در سال دارند؛ تلاش داریم با یجاد شرکت های چند میلیون دلاری صادراتی فضا را برای حضور کالاهای رقابت پذیر در بازارهای صادراتی آماده کنیم.

مودودی به عبور موفق کشور از شرایط دشوار  در طول ٤٠ سال اخیر گفت: کشور نشان داده در شرایط غیر مساعدی و چالشهای سخت سربلندعبور کرده و لازم است برای بهبود این روند، گفتمان جدیدی بین بخش خصوصی و دولت شکل بگیرد.

 

کد خبر 25972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =