حذف گروه ۳ کالایی تخصیص ارز

وزیر صنعت در مکاتبه ای با رئیس کل بانک مرکزی، تغییر کلیه تعرفه ها با گروه ۳کالایی به ۲ را اعلام کرد.

وزیر صنعت در مکاتبه ای با رئیس کل بانک مرکزی، تغییر کلیه تعرفه ها با گروه ۳کالایی به ۲ را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رحمانی وزیر صنعت در مکاتبه ای با رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرد، 20 ردیف کد تعرفه صرفا با تأیید وزارت بهداشت مشمول دریافت ارز با نرخ رسمی خواهند بود.

همچنین با توجه به الویت‌بندی  ثبت سفارشها از سوی دستگاههای اجرایی و معرفی به بانک مرکزی برای تخصیص ارز کلیه تعرفه‌ها با گروه 3 به 2 تغییر می‌کند. 

بر اساس این نامه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به رئیس کل بانک مرکزی نوشت: پیرو نامه شماره ۶۰/۱۲۹۱۱۰ مورخ ۱۳۹۷/۵/۱۸ موضوع تبصره یک ماده یک تصویب‌نامه شماره ۶۳۷۹۳/ت ۵۵۶۶۳ ه مورخ ۱۳۹۷/۵/۱۶ هیات محترم وزیران در خصوص ساماندهی و مدیریت بازار ارز، گروه کالایی جدید ردیف تعرفه‌های جدول یک پیوست جهت استحضار و اقدام مقتضی ارسال می‌شود.

همچنین خواهشمند است پیرو نامه شماره ۶۰/۱۷۷۵۷۷ مورخ ۱۳۹۷/۷/۷ و عطف به درخواست سازمان غذا و دارو طی نامه‌های طی نامه‌های شماره ۶۶/۲۰۶۸۳ مورخ ۱۳۹۷/۸/۱ و شماره ۶۶۴/۲۵۲۹۱ مورخ ۱۳۹۷/۹/۱۴، ۲۰ ردیف کد تعرفه مندرج در جدول دو پیوست، صرفا در صورت تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشمول دریافت ارز با نرخ رسمی شوند.

ضمنا با توجه به اولویت بندی ثبت سفارش‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی و معرفی به بانک مرکزی برای تخصیص ارز، تمامی تعرفه‌ها با گروه ۳ کالایی به ۲ تغییر می‌کند.

با توجه به تغییرات پیش آمده، در گروه کالایی و در جهت مدیریت پرونده‌های که ناشی از تغییرات دچار مشکل شوند، ضرورت دارد کمیته‌ای دوجانبه بین بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود، تا نسبت به بررسی و حل و موضوعات این نوع پرونده‌ها اقدام شود.

کد خبر 26124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =