کارگاه آموزشی استارت آپ و آینده شغلی

گروه راهبران اقتصادی آرمان، در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی خود در حوزه های مختلف اقتصادی، عصر دیروز چهارم دی ماه، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان«استارت اپ ها و آینده شغلی» کرد

مریم خورشیدی- به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، گروه راهبران اقتصادی آرمان، در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی خود در حوزه های مختلف اقتصادی، عصر دیروز چهارم دی ماه، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان«استارت اپ ها  و آینده شغلی» کرد.

 در این کارگاه آموزشی، دکتر ابوالی، کارشناس حوزه استارت اپ ها با ارائه مفاهیم، نبانی و تعاریف این حوزه و مروری بر بازار آن، سیر تکاملی ایجاد یک استارت اپ را بررسی و تفکر استارت اپی حاکم بر سازمان ها را تشریح کرد.

ابوالی در ادامه با تاکید بر اینکه استارتاپ یک رویداد و همایش کارآفرینی نیست، گفت: استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارو مقیاس پذیر بوجودآمده است.

وی افزود: شرکت های بزرگ با پر و بال دادن به این طرز تفکر، کارکنان خود را تشویق می کنند که مانند یک تیم استارتاپی کار کنند.

این کارشناس حوزه استارتاپ، تفاوت کسب و کارهای عادی و استارتاپ ها را در خلاقیت و نوآوری، سرعت رشد، تکیه بر فضای مجازی، انتظارات آتی، نحوه تامین مالی و ماهیت اصلی آنها به نسبت یکدیگر دانست و گفت: در سه مورد اول، استارتاپ ها به نسبت کسب و کار عادی چند گام جلوتر هستند؛ انتظارات آتی استارتاپ ها از متوسط بازار بیشتر است حال آنکه کسب و کار عادی انتظارات خود را منطبق بر بازار تنظیم می کند.

ابوالی بیان داشت: ماهیت اصلی استارتاپ ها بر حسب ایده جدید، شکل می گیرد، حال آنکه در کسب و کارهای معمولی بر اساس اصل تکرارپذیری است؛ همچنین نحوه تامین مالی استارتاپ ها متنوع و متفاوت از کسب و کارهای معمول است، عموما تامین مالی در کسب و کارهای معمولی مبتنی بر روال بازار صورت می پذیرد.

وی با ذکر چندین مثال از استارتاپ های موفق ایرانی که در سالهای اخیر شکل گرفته اند، گفت: به نظر می رسد داشتن یک ایده خوب، گام اصلی برای طراحی یک استارتاپ است؛ تعریفیک محصول و یا خدمت که یک نیاز واقعی را برطرف کند، یافتن سرمایه گذار و پیدا کردن روش هایی که هزینه های شما را تا جای ممکن کاهش دهد مراحل بعدی شکل گیری یک استارتاپ هستند.

به گفته این کارشناس حوزه استارتاپ، با وجود مسیر پر چالشی که پیش روی فعالان این عرصه قرار دارد؛ بررسی ها نشان داده که کارآفرینانی که یک بار شکست خورده اند، از نظر آماری احتمال موفقیت بیشتری نسبت به کارآفرینان دست اول دارند؛ همچنین به نظر می رسد از میان کسب و کارهای موفق، حدود 65 درصد از این افراد استراتژی خود را تغییر داده اند که بیانگر این واقعیت است که موفقیت استارتاپ ها را می توان مهندسی، برایشان مشتری سازی و ساختارشان را چابک سازی کرد.

ابوالی پس از تشریح جزییات روند جذب سرمایه گذار برای یک پروژه استارتاپی یادآور شد: بهتر است کارآفرینان استارتاپی، از ابتدا برای درست پیش رفتن کار و حفظ کارکنان کلیدی خود به فکر طراحی درست ساختار سهامی و تخصیص بخشی از سهام به کارکنان باشند تا اینکه روزی در مذاکره با سرمایه گذار به این نتیجه برسند.

وی در ادامه به معرفی استارتاپ های مبتنی بر فناوری مالی پرداخت و گفت: فین تک ها کمپانی هایی هستند که با کاربرد تکنولوژی خدمات مالی را کارآمدتر ارائه می کنند و ایده هایی مبتنی بر اقتصاد شرکتی و یا سرمایه گذاری جمعی دارند؛ بازار فین تک در اختیار استارتاپ هایی است که فناوری و مجصولات جدید مالی ارائه می کنند.

ابوالی حوزه های کسب و کارمبتنی بر فین تک را برشمرد و گفت: بانک و بیمه، حوزه راه حل های مالی مانند اطلاعات مالی، پرداخت، سرمایه گذاری و..، تمرکز بر مشتریان بخشی، بانکداری شرکتی،حوزه کسب و کار B2B، B2C، C2C و مدیریت مالی شخصی از جمله حوزه هایی هستند که بستر مناسبی برای حضور فین تک هاست.

از جمله مزایایی که وی در مورد فین تک ها عنوان کرد؛ راحتی، انعطاف، هم افزایی و شفافیت آنهاست، ابوالی اظهار داشت: انحصار، امنیت اطلاعات و خلق پول از جمله انتقادات و معایبی است که بر فین تک ها وارد است؛ همچنین فین تک ها به دلیل نوپا بودن، عدم وجود قوانین شفاف، کارمزدهای تراکنش، فقدان ریزساخت های فنی و بانکی و آگاهی کم با چالش هایی روبرو هستند.

به گفته این کارشناس اقتصادی، بانکها تامین کننده پلتفزم برای انجام عملیات بانکی توسط فین تک ها هستند، دسترسی سریع تر به ابزارهای مالیجدید برای بانک ها، فشار مشتریان تحول خواه بربانک ها برای استفاده بیشتر از فین تک، همکاری برد – برد و این واقعیت که فین تک ها ابزاری برای تامین مالی جمعی هستند نشان می دهد، فین تک ها برای بانکداری باز بستر مناسبی هستند.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز بر اساس آمار KPMG در سه ماهه سوم 2017، بیش از 8 هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری در فین تک ها صورت گرفته است و در فاصله زمانی 2013 تا 2014 این صنعت رشد 400 درصدی را تجربه کرده و در این محدوده زمانی اندک مبالغ استفاده  از 3 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار رسیده است.

 

کد خبر 26135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =