تحرک در بخش ساختمان و مسکن در سال ۹۸

دکتر روحانی تأکید کرد: برای سال آینده تحرک وسیعی در زمینه ساخت و ساز و مسکن ایجاد می‌شود و طبق تصویب دولت در سال ۹۸ ، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی به وسیله توسعه‌گران برای مردم ساخته خواهد شد

رییس جمهور در سفر به استان گلستان در جمع مردم با اشاره به تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی و تأکید بر تبصره‌های ۱۴، ۱۸، ۱۹ و ۲۱، در بودجه سال آینده کشور، گفت: برای اولین قدم در تبصره ۱۴ و کمک به اقشار محروم جامعه ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کردیم.

دکتر روحانی با تاکید بر اهمیت تحول در اشتغال به عنوان مهم‌ترین مسأله روز کشور و اینکه جوانان در این مقطع حساس باید در مسیر اشتغال قرار بگیرند، با اشاره به پیش‌بینی‌های دولت در تبصره ۱۸ برای تحول در اشتغال‌زایی جوانان، گفت: در فصل پاییز سال جاری نسبت به پاییز سال گذشته ۶۰۰ هزار اشتغال ایجاد شده اما در عین حال بر بیکاری نیز افزوده شد .

دکتر روحانی تأکید کرد: برای سال آینده تحرک وسیعی در زمینه ساخت و ساز و مسکن ایجاد می‌شود و طبق تصویب دولت در سال ۹۸ ، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی به وسیله توسعه‌گران برای مردم ساخته خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بخش کارورزی، مهارت‌آموزی و کارآموزی،‌بودجه مناسبی اختصاص دادیم تا جوانان در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، مشغول بکار شوند، شغل یاد بگیرند و همچنین در آینده زمینه اشتغال‌زایی آنها فراهم شود، افزود: ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای استان گلستان صرف شده است که این علامت خوبی برای تحرک اقتصادی است.

دکتر روحانی با بیان اینکه همه بانک‌ها را تشویق می‌کنیم در این استان که می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشور باشد، ورود کنند تا هتل‌ها، مناطق و راه‌های لازم و مناسب ساخته شود، تأکید کرد: اینجا تنها معبری برای زوار امام رضا(ع) نیست، بلکه مقصد نیز می‌باشد و باید گردشگران روزها در این استان بمانند چرا که گردشگری عامل بزرگ برای اشتغالزایی در این استان است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در این سفر چندین هتل برای جذب گردشگر افتتاح می‌شود و برای سال آینده نیز ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای گردشگری اختصاص می‌دهیم.

دکتر روحانی با اشاره به کشاورزی به عنوان جاذبه مهم دیگر استان گلستان و لزوم توسعه و هم چنین زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی این استان، تصریح کرد: در سفر قبل قول دادیم که تا پایان دولت یازدهم، ۲۲ هزار هکتار از زمین‌هایی که باید زهکشی شود، عملیاتی شود و امروز شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای در این زمینه بودیم و ۳۴ هزار هکتار عملیات زهکشی انجام شد و ان‌شاء‌الله تا پایان دولت دوازدهم، ۵۰ هزار هکتار زمین دیگر نیز زهکشی می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی زمین آماده شود، محصولات و ارزش آن چند برابر می‌شود، گفت: آب از مسایل مهم کشور است و باید از طرق مختلف آب لازم برای شرب، صنعت و کشاورزی را در اختیار مردم قرار دهیم.

دکتر روحانی همچنین به مسأله مهم برقی و دو خطه شدن راه‌آهن اینچه برون به گرمسار اشاره و خاطر نشان کرد: همه مراحل برای این اقدام مهم منطقه‌ای و کشوری انجام شده است که اعتباری در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو معادل۱۶ هزار میلیارد تومان برای این پروژه برای َآغاز، اجرایی و عملیاتی شدن آن در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: اینچه برون – گرمسار کار بزرگ استانی و ملی است که می‌تواند به جای دو میلیون تن حمل بار را تا ۱۲ میلیون تن افزایش دهد و این تحولی بزرگ در منطقه است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه اینچه برون باید منطقه آزاد شود و لایحه مربوط به آن در دولت آماده شده و برای تصویب در مجلس شورای اسلامی مراحل نهایی خود را طی می‌کند، ادامه داد: منطقه آزاد اینچه‌برون تحول بزرگی برای این استان ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه برای ایستادگی در برابر دشمن ، باید روی پای خود بایستیم ، تصریح کرد: آمریکا نظام بانکی، نفت و کشتیرانی کشورمان را تحریم کرده است، اما ما ایستادگی می‌کنیم که البته این کار آسانی نیست و اینکه روابط خود را با سایر کشورها علیرغم فشارهای آمریکا برقرار کنیم، کار آسانی نیست اما به حول و قوه الهی انجام خواهیم داد.

دکتر روحانی با اظهار تأسف از سقوط هواپیمای حامل گوشت منجمد، گفت: به دنبال این هستیم که دام زنده و گوشت منجمد وارد کشور شود تا رنج مردم کاهش یابد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز روز امتحان دولت به تنهایی نبوده، بلکه امتحان همه است، که باید در روزهای سختی در کنار هم باشند، گفت: دولت خادم، نوکر و نماینده ملت است، اما همه باید دست به دست هم دهیم و اشتغال با کمک دولت و ملت در کنار یکدیگر ایجاد می‌شود.

 

کد خبر 26305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =