صدور مجوز ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد، ممنوع است

گمرکات اجرایی از صدور مجوز ترانزیت و ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی خودداری کنند

به گزارش اگزیم نیوز گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد: گمرکات اجرایی کشور از صدور هرگونه مجوز ترانزیت و ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد تجاری– صنعتی و ویژه اقتصادی فعلا خودداری کنند.

این بخشنامه‌ روز پنجشنبه به نهاد‌های ذیربط از جمله گمرکات اجرایی مستقر در مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو و مناطق ویژه اقتصادی ابلاغ شد.

گروه چهارم کالایی شامل کالا‌هایی است که در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی به واردات آن‌ها از خارج از کشور نیست.

در این بخشنامه آمده است: گمرک پس از استقرار کامل در مبادی ورودی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نسبت به صدور مجوز ترانزیت و ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی با رعایت تشریفات گمرکی اقدام می‌کند.

استقرار کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی ورودی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی به اذعان گمرکات اجرایی مستقر در این مناطق به صورت کامل در برخی موارد محقق نشده است.

قرار شده است با توجه به ممنوعیت ترانزیت و ورود کالا‌های گروه ۴ به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و سرزمین اصلی مطابق بند ۵ این صورت جلسه، وزارت صنعت، سیاست خود را در مورد توقف ثبت سفارش کالا‌های گروه ۴ در این مناطق تعیین کند.

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع، برعهدۀ بالاترین مقام گمرکات است.

در این بخشنامه از گمرک‌های مناطق آزاد خواسته شده است با نظارت دقیق و کنترل‌های لازم ترتیبی اتخاذ کنند تا مفاد این بخشنامه به صورت کامل و دقیق اجرا و در صورت وجود هرنوع مشکل، مراتب را به قید فوریت به دفاتر ستادی گمرک جمهوری اسلامی ایران منعکس کنند.

کد خبر 26350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =