حضور بخش خصوصی ایران در بازسازی اقتصادی در سوریه

بي ترديد در دوران بازسازي سوريه نيز بخش خصوصي ايران در كنار دولت و ملت اين كشور حضور خواهد داشت

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران مبارزات دولت و مردم سوریه با تروریسم حمایت خود را از این کشور اعلام کرد، گفت: ایران در دوران بازسازی سوریه نیز در کنار دولت و ملت این کشور خواهد بود و حمایت‌های خود را از سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري ظهر امروز (چهارشنبه) در ديدار عدنان محمود سفير سوريه در ايران با تبريك پيروزي هاي دولت و ملت سوريه در نبرد با تروريست ها اظهار اميدواري كرد: هر روز شاهد موفقيت هاي بيشتر براي دولت و مردم سوريه باشيم. 

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه بخش خصوصي ايران از گذشته در سوريه فعال بوده، تصريح كرد: بي ترديد در دوران بازسازي سوريه نيز بخش خصوصي ايران در كنار دولت و ملت اين كشور حضور خواهد داشت. 

وي با اشاره به سفر آتي خود به كشور سوريه، تصريح كرد: اين سفر در شرايطي انجام مي شود كه روابط دو جانبه تهران ـ دمشق از وضعيت بسيار مناسبي برخوردار است و اين سفر مي تواند تاثيرات خوب و سازنده اي در جهت توسعه مناسبات سياسي و اقتصادي دو كشور به همراه داشته باشد. 

سفير سوريه در ايران هم ضمن ابلاغ سلام رييس جمهور و نخست وزير اين كشور به دكتر روحاني و معاون اول رييس جمهور كشورمان، گفت: اراده و خواست دولت سوريه بر تقويت روابط استراتژيك با جمهوري اسلامي ايران و حركت به سمت همگرايي اقتصادي ميان دو كشور است. 

عدنان محمود اظهار داشت: پيروزي هاي دولت و ملت سوريه در نبرد با تروريست ها دستاوردي مشترك براي دو كشور در جهت بيرون راندن تروريست ها از منطقه است و دمشق از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران در راستاي ثبات و امنيت سوريه قدرداني مي كند. 

وي با تاكيد بر اينكه دولت سوريه اراده جدي دارد كه دولت و بخش خصوصي ايران در تمامي مراحل بازسازي سوريه همكاري و مشاركت داشته باشند، تصريح كرد: دمشق علاقمند است در مراحل بعدي پس از بازسازي سوريه، به مشاركت و همكاري اقتصادي هر چه بيشتر با ايران دست پيدا كند. 

سفير سوريه در ايران با ابراز خرسندي از سفر معاون اول رييس جمهور كشورمان به سوريه كه در آينده اي نزديك انجام خواهد شد، گفت: سوريه به اين سفر چشم اميد دوخته است تا منجر به تقويت همكاري هاي اقتصادي در قالب امضاي توافقنامه راهبردي همكاري هاي اقتصادي دو كشور شود. 

وي افزود: توافقنامه راهبردي همكاري هاي اقتصادي براي نخستين بار است كه ميان سوريه با كشوري ديگر به امضا مي رسد و اين توافقنامه نشان دهنده عزم و اراده دو كشور در مسير همگرايي اقتصادي و مقابله با هر گونه تحريم خواهد بود. 

وي همچنين با اشاره به فراهم شدن مقدمات امضاي چند سند و يادداشت تفاهم همكاري ميان تهران و بغداد در زمينه هاي مختلف اظهار اميدواري كرد اين سفر با دستاوردهاي خوبي در جهت ارتقاء سطح مناسبات دو كشور همراه باشد.

کد خبر 26394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =