همکاری ایران و عراق در تولید مصنوعات چرمی

امکان تولید و انتقال محصولات با کیفیت چرمی ایران به سایر بازار‌های هدف صادراتی فرصتی مهم برای ­فعال سازی زنجیره تامین خواهد بود

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از ­سازمان توسعه تجارت ایران؛ ­ناصر بهزاد با اشاره به وجود بخشی از منابع اولیه تولید کفش در عراق گفت: انتقال دانش و بهره گیری از نیروی کار دو کشور جهت راه اندازی و بکارگیری ظرفیت خالی ­تولید در عراق در کنار­ ایجاد بهره وری در تولید فعلی ­با نشان تجاری­ مشترک، از راهکار‌های حضور پایدار شرکت‌های ایرانی فعال در بازار عراق است.

وی افزود: وجود قسمت زیره کفش در عراق ­و تکمیل فرآیند تولید این محصول با سایر مواد اولیه انتقالی از سایر کشور‌ها به عراق ­سبب کاهش ­قابل ­توجه قیمت محصول نهایی و رقابتی شدن آن خواهد شد.

بهزاد در رابطه با بازاریابی مصنوعات چرمی گفت: بازاریابی مشترک و صادرات مجدد از مهم‌ترین محور‌های بازاریابی این محصولات است فعالان اقتصادی این بخش می‌توانند برای آن برنامه‌ریزی کنند.

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت:­ با توجه به ارزان بودن قیمت پوست در عراق، ­ محصولات مختلف چرمی تحت نظارت ­وزارت صنایع عراق با ­حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت خطوط موجود تولید ­می‌شود و با توجه­ به سیاست‌های ­آتی ­دولت عراق در حال حاضر تولید انواع کفش نظامی ­و کاپشن در اولویت قرار دارد.

رایزن بازرگانی عراق اظهار داشت: طی توافقات اولیه­ با رئیس اتحادیه چرم کشور‌های عربی در عراق، ­ امکان تولید و انتقال محصولات با کیفیت چرمی ایران به سایر بازار‌های هدف صادراتی فرصتی مهم برای ­فعال سازی زنجیره تامین و صادرات کفش و کاپشن ­و سایر مصنوعات چرم خواهد بود.

کد خبر 26457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =