پرداخت ۴۵۳‌هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط

دولت دوازدهم با هدف توسعه و تکمیل طرح های نیمه تمام تا کنون بیش از ۴۵۳.۸ تریلیون تومان تسهیلات در اختیار بنگاه های خرد و متوسط قرار داده است

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از پرداخت ۶۴ هزار و ۸۸۲ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۴۵۳‌هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال به بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰‌درصد در راستای اقتصاد مقاومتی در دولت دوازدهم است.

این تسهیلات از ابتدای آغاز به کار دولت دوازدهم در شهریور ۹۶ تا پایان تیر امسال پرداخت شده است و بخشی از این پرداخت‌ها مربوط به بنگاه‌هایی است که قبل از شروع دولت دوازدهم ثبت نام کرده بودند.

برپایه این گزارش، در مدت یاد شده ۴۵ هزار و ۶۹ مورد ثبت نام برای دریافت تسهیلات ذکر شده انجام شد که از این تعداد ۲۸ هزار و ۷۵ مورد به ارزش بیش از ۳۶۶‌هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال به بانک ها معرفی شدند.

همچنین سه هزار و ۵۰۷ فقره ثبت نام برای دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال سال ۹۷ (تبصره ۱۸) از ابتدای اسفند پارسال تا پایان تیر امسال انجام شد.

از این تعداد، ۶۴۰ مورد به ارزش مجموع ۴۳‌هزار و ۸۳۲‌میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شدند، اما تاکنون پنج فقره تسهیلات به ارزش ۵۱۵‌میلیارد ریال پرداخت شده است. 

منبع: ایرنا

کد خبر 28476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =