کاهش جذب سرمایه در استان تهران

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان از این دارد که در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸حدود ۴.۷ میلیون دلار در هیات سرمایه گذاری خارجی در استان تهران تصویب شده که نسبت به طرح های تصویب شده استان در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۷ ( ۲۵.۳ میلیون طرح) از منظر تعداد با کاهش سه طرح و از نظر ارزشی با کاهش حدود ۸۱ درصدی مواجه شده است. 

روند جذب پول خارجی

آمارهای منتشر شده از وزارت صمت، نشانگر این است که تا پایان فصل بهار  ۹۸ در مجموع ۲۴ طرح به ارزش ۵۵۴ میلیون و ۴۱۶هزاردلار توانسته‌اند مجوز سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کند. بررسی های آماری نشان می دهد،  این میزان سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد رشدی بیش از ۲۶ درصدی و از نظر ارزشی نیز رشد نزدیک به ۹۰ درصدی را ثبت کرده است. مجموع سرمایه‌گذاری مصوب از سوی هیات سرمایه‌گذاری خارجی در مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۹۲ میلیون دلار بوده که برای ۱۹ طرح به تصویب رسیده بود.

همچنین ارزیابی ها آماری بیانگر این است که در چهار ماه منتهی به تیر سال ۹۸ در مجموع ۵۵۴.۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر با ۳۴۶.۳ میلیون دلار گزارش شده است.

از سوی دیگر، بررسی‌های صورت گرفته حاکی از این است که بیشترین تقاضا برای جذب سرمایه خارجی در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده و در رده‌های بعدی نیز استان‌های «تهران»، «آذربایجان شرقی»، «خوزستان» و «گیلان منطقه آزاد تجاری» در دوره زمانی مورد بررسی بیشترین درخواست را برای جذب سرمایه خارجی داشته‌اند.

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان از این دارد که در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸حدود ۴.۷ میلیون دلار در قالب سه طرح مصوب (تولید انواع مواد استریل کننده بر پایه پروکسی و پروکسی اسیدها، بازسازی انواع ماشین آلات صنعتی و تولید بسته بندی چای) در هیات سرمایه گذاری خارجی در استان تهران تصویب شده که نسبت به طرح های تصویب شده استان در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۷ ( ۲۵.۳ میلیون طرح) از منظر تعداد با کاهش سه طرح و از نظر ارزشی با کاهش حدود ۸۱ درصدی مواجه شده است. 

سهم هزینه طرح های مصوب استان تهران از کل طرح های مصوب هیات سرمایه گذاری خارجی کشور طی سه ماهه نخست سال ۹۸ حدود ۰.۹ درصد است.   این در حالی است که این رقم برای سه ماهه نخست سال ۹۷ حدود ۹ درصد بوده است.

 

طرح های مصوب هیات سرمایه گذاری خارجی

در سه ماهه نخست سال ۹۸ در استان تهران

  نام شرکت مشترک

تاریخ تصویب در هیات

حجم سرمایه گذاری

(هزار یورو)

حجم سرمایه گذاری

(هزار دلار)

عنوان طرح

استان محل اجرا

شرکت سلامت

اندیشان البرز

۲۴/۰۲/۹۸

 ۱۶۵۰

۱۸۵۴.۵۲۱

 

تولید انواع مواد استریل کننده بر پایه پروکسی و پروکسی اسیدها

تهران

شرکت شایان اعتماد

 ۲۴/۰۲/۹۸

۱۲۸۱

 ۱۴۴۰

بازسازی انواع ماشین آلات صنعتی

شرکت زرین در نماشرق

 ۲۸/۰۳/۹۸

۱۲۹۴

۱۴۵۴

تولید بسته بندی چای

 

۴۲۲۵

۴۷۴۸.۵

 مجموع استان تهران

۴۹۳۳۵۹

  ۵۵۴۴۱۶

 مجموع کل کشور

منبع داده ها: وزارت صمت

 

 

 

 

کد خبر 28481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =