اقدامات وزارت صمت برای پایداری واحدهای تولیدی در کشور

نماینده وزارت صمت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد همواره درپی روش‌هایی هستیم که‌ از واحد‌های‌تولیدی حمایت‌کنیم تا پا بگیرند و در بازار ماندگار شوند

آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص نحوه حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی به نهضت ساخت داخل اشاره و تصریح کرد: این نهضت، در کشور ما جوان به شمار می‌آید و در وزارتخانه در پی روش‌هایی هستیم که چه طور می‌توان از واحد‌های تولیدی حمایت کرد تا پا بگیرند.

او افزود: همچنین به دنبال این هستیم که چه طور زنجیره‌های ارزش را شناسایی و به نوعی در امتداد هم قرار دهیم تا محصولی که تولید می‌شود قابلیت ماندگاری در بازار را داشته باشند.

خالقی درباره مشکلاتی که پیش روی صنایع وجود دارد، گفت: اصل بر این است که جلوی تعطیلی واحد‌ها گرفته شود و حفظ آن واحد در اولویت ماست، مهم این است که اشتغال و تولید حفظ شود.

مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت نیز دیگر مهمان برنامه با بیان اینکه سیاست‌های این وزارتخانه در ادامه سیاستگذاری‌های کلان دولت است، افزود: این اولویت‌ها شامل ۷ محور است که مهمترین محور‌های آن توسعه تولید و تعمیق سازختارهاست.

او با اعلام اینکه ایده راه اندازی زنجیره ارزش کارخانه سازی را پیگیری می‌کنیم، گفت: عمق ساخت داخل در تولید ماشین آلات و تجهیزات خطوط پتروشیمی ها، فولاد و نیروگاه‌ها حداقل به ۵۰ درصد می‌رسد.

او برای حفظ وضع موجود در سال ۹۸ بودجه‌ای معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد.

کد خبر 30797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =