حل چالش های پیش روی کارآفرینان در اولویت

به گفته حسین سلاحورزی طی هفته جهانی کارآفرینی در تهران و مراکز استان‌ها نشست‌های تخصصی برای حل مسائل و چالش های پیش روی کارآفرینان با همکاری استانداری ها، وزارت صنعت، صندوق نوآوری، وزارت علوم و دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز حسین سلاح ورزی رییس سازمان کارآفرینی در نشست خبری صبح امروز خود به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در اتاق بازرگانی ایران گفت: اتاق بازرگانی با همکاری سازمان کارآفرینی، نشست‌های تخصصی خود را در سطح ملی و استانی برگزار خواهند کرد و در همین راستا ۲۶ آبان ماه نشستی با حضور مقامات و 500 تن از فعالان استارتاپی برگزار خواهد شد

 وی با اشاره به نقش مهم شرکت های دانش بنیان در کاهش فشار تحریم ها  گفت: طی هفته جهانی کارآفرینی در تهران و مراکز استان‌ها نشست‌های تخصصی با همکاری استانداری ها، وزارت صنعت، صندوق نوآوری، وزارت علوم و دانشگاه آزاد در قالب صبحانه کارآفرینی برگزار  می شود؛ در این سلسله نشست ها مسائل و چالش های پیش روی کارآفرینان بررسی خواهد شد.

وی از برگزاریهمایشی در راستای چگونگی استفاده از ظرفیت مناطق آزاد برای جذب سرمایه‌گذاری و صادرات خبر داد و گفت:  اتاق برای حمایت تخصصی از شرکت های دانش بنیان مرکز نوآوری بازار و صادرات را راه اندازی می کند تا به عنوان حلقه اتصال بین کسب و کارهای سنتی و استارت اپ ها عمل کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران پیش بینی کرد در گزارش بعدی نهادهای بین المللی رتبه بندی جایگاه کشور ارتقا خواهد یافت در حال حاضر رتبه کشور در حوزه های در رقابت پذیری، نوآوری و توسعه استارتاپ ها بهبود یافته است.

 به گزارش اگزیم نیوز عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در نشست خبری هفته جهانی کارآفرینی در این وزارت خانه گفت:  کنار هم قرار گرفتن دولت، کارآفرینان و دانشگاه باید در اکوسیستم کارآفرینی ضروری است.

وی با اعلام به اینکه مصوبه دولت در حمایت از کارآفرینان پیشرو فرآیند تصویب را طی می‌کند، گفت: برای کارآفرین پیشرو کارت‌هایی در نظر گرفته می‌شود که می‌توانند از تسهیلات بانکی بدون ضامن استفاده کنند، همچنین تسهیلاتی مانند دریافت ویزا و شرکت در رویداد‌های خارجی و خط سبز گمرک برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس اظهارات معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت کار صورتیکه مارآفرینان مربوطه سهامدار شرکت‌ها باشند، برای شرکت مربوطه مزایایی مانند مشارکت و همکاری با شرکت‌های خارجی مهیا می‌شود.

 وی افزود: برخورد دستگاه‌های دولتی و فضای کسب و کار برای این شرکت‌ها متفاوت خواهد بود و تسهیلاتی ویژه درنظر گرفته می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز  قرار است در همایش کارآفرینی  در سطح ملی ۱۰ نفر کارآفرین پیشرو و در استان‌ها نیز ۱۰ نفر کارآفرین انتخاب شوند؛ به گفته عیسی منصوری افرادی که در سال‌های گذشته نیز به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، به کارآفرینان پیش رو کارت‌های طلایی-نقره‌ای اهدا می‌شود که به وسیله آن می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

 

 

کد خبر 30917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =