سوبسید بنزین به تولید اختصاص يابد

رئیس اتاق تهران با اشاره به افزایش قیمت بنزین ومسائل حاشیه‌ای آن گفت: دولت باید 1300 میلیارد تومان سوبسیدی را که تا پیش از این پرداخت می‌کرد، را وارد چرخه تولید کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در همایش تقدیر از واحدهای برتر استان تهران كه امروز در محل هتل ارم برگزار شد، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها گفت: سال‌های 97 و 98 جزو سخت‌ترین سال های اقتصادی کشور محسوب می‌شود. سال 97 با وجود نوسانات نرخ ارز تولیدکنندگان مشکلات زیادی را تجربه کردند و برخی از آنها نتوانستند بر این بحران‌ها فائق آیند. تحریم‌های خارجی و محدودیت‌های داخلی فشار زیادی بر اقتصاد کشور تحمیل کرد.

مسعود خوانساری در بخش ديگري از صحبت هاي خود به نكات مثبت تحريم ها نيز گريزي زد وگفت: تحريم ها موجب شد تا سیاست‌گذاران، به پتانسیل‌های داخلی اعتماد کنند. به طوريكه صنایعی چون «پوشاک، کاشی و سرامیک» توانستند در این دو سال به رشد و توسعه مناسبی دست پیدا کنند. این در حالی بود که اتکای دولت به درآمدهای نفتی باعث عدم توجه به آن به ظرفیت‌های بخش خصوصی و نظرات آنها شده بود.

او همچنين با اشاره به افزایش قیمت بنزین و مشکلات حاشیه‌ای آن گفت: اکنون که پس از کش و قوس‌های فراوان سوبسید پرداختی دولت به این حامل انرژی کم شده دولت باید 1300 میلیارد تومان سوبسیدی را که تا پیش از این پرداخت می‌کرد وارد چرخه تولید کنند.

خوانساري عنوان كرد كه طي سالهاي گذشته نظرات و پيشنهادهاي مختلفي از سوي بخش خصوصي و اتاق بازرگاني در مواردي مانند مساله ارز يا حامل هاي انرژي به دولت ارائه شد، اما متاسفانه دولت خودش را از مشورت بي نياز مي بيند.

او اين موضوع را نيز يادآور شد كه ما بارها اعلام کردیم که حاضر هستیم تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل خود را برای حل مشکلات اقتصادی کشور در اختیار دولت قرار دهیم. اما در این سال‌ها شاهد بودیم که عدم توجه دولت به نظرات بخش خصوصی باعث اضافه‌تر شدن مشکلات اقتصادی کشور شده است.

رئیس اتاق تهران ادامه داد: تولید داخلی امروز باید صادرات محور باشد و برای این امر نیازمند آ‌ن هستیم که موانع تولید و محدودیت‌های بین المللی رفع شود.

کد خبر 32014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =