بخش خصوصی محور توسعه مناسبات ایران و عمان

رئیس اتاق بازرگانی ایران راه اندازی خطوط دریایی و پروازهای مستقیم، ثبت کشورها، شناسایی و رفع موانع موجود  را ازدستاوردهای خوب دو کشور طی پنج سال اخیر عنوان کرد و گفت: حضور هیات های تجاری بلند پایه در نشست های تجاری مشترک نشان از علاقه و بستر مناسب برای رشد مناسبات اقتصادی دو کشور است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوزغلامحسین شافعی اعلام کرد: رشد تبادلات تجاری دو کشور ملموس است بطوریکه علی رغم تحریم ها مناسبات تجاری ما به یک میلیارد دلار رسیده که البته بر این باورم که با توجه به ظرفیت های موجود این عدد می تواند در زمانی کوتاه به پنج میلیارد دلار برسد.

شافعی اذعان داشت:  عمان در طرح توسعه ۲۰۲۰ برنامه های زیادی برای توسعه مناسبات اقتصادی خود دارد که ایران می تواند سهم خوبی از این برنامه ها داشته باشد.

وی گفت: برای تسریع مبادلات تجاری لازم است زیرساخت های بانکی، مسائل مربوط به ضمانت نامه ها و ساز و کار تسهیل مراودات مالی شکل بگیرد، استفاده از پول ملی دو کشور و بهره مندی از گزینه تهاتر راهگشا ست

رئیس اتاق بازرگانی از آمادگی ایران برای مشارکت در طرح های سرمایه گذاری، توسعه سواحل مکران و حمل و نقل دریایی خبر داد و گفت: سرمایه گذاران دوکشور در دو بخش بندر چابهار و عدن نقش مهمی در تسهیل تجارت بین دو کشور خواهد داشت در این رابطه لازم است برنامه ویژه ای برای تسهیل سرمایه گذاری طراحی شود.

قیس محمد الیوسف رییس اتاق بازرگانی عمان نیز با تاکید بر بهبود روابط تجاری دو کشور گفت: اتاق های بازرگانی دو کشور می توانند با توسعه همکاری خود زمینه را برای رشد مبادلات تجاری فراهم کنند.

الیوسف گفت: عمان در تداوم همکاری با ایران جدی است و سعی دارد در حوزه سرمایه گذاری های مشترک تسهیلات ویژه ای را برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

وی گفت: در گذشته ۷۰۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد می کردیم که این رقم امروز به ۱ میلیارد دلار رسیده است و همچنین۴۰۰ میلیون دلار به ایرات صادرات داشته ایم.

الیوسف از اهتمام ویژه ایران برای توسعه روابط تجاری از جمله تسهیل صدور روادید، راه اندازی بنیاد عمان و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی تقدیر کرد و گفت: پیشنهاد ما برای تسریع روند همکاری های دوجانبه، تشکیل کار گروه مشترک برای همکاری اتاق های بازرگانی است.

الیوسف تاکید کرد: عمان بر حضور بخش خصوصی دو کشور تاکید ویژه دارد و اتاق های مشترک برای تحقق این هدف نقش اساسی دارند.

کد خبر 32056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =