به دنبال تسهیل بازگشت فرش های صادراتی برای مرمت به ایران هستیم

فرشته دستپاک می‌گوید که این مرکز بدنبال تسهیل شرایط بازگشت فرش‌های ایرانی صادر شده به داخل کشور برای رفوگری است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد که این مرکز به دنبال تسهیل شرایط بازگشت فرش‌های ایرانی صادر شده به داخل کشور برای رفوگری است.

فرشته دستپاک در گفت‌وگو با اگزیم نیوز گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده در سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، حدود 2 میلیون نفر در هنر صنعت فرش مشغول به فعالیت هستند و شاهد هستیم که هر منطقه از ایران دارای فرش مخصوص و منحصربفرد خود است.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت از این هنر صنعت ملی با توجه به میزان افراد شاغل در آن تصریح کرد: دولت باید در حوزه صادرات تسهیل‌گری‌های لازم را انجام دهد و به همین دلیل با رایزنی‌های مختلف موفق شدیم زمان رفع تعهد ارزی این محصول را از سه ماه به یکسال برسانیم.

رییس مرکز ملی فرش یکی از طرح‌های در دست بررسی را بازگشت فرش‌های صادراتی برای تعمیر و مرمت به داخل کشور عنوان کرد و توضیح داد: بسیاری از فرش‌هایی که در سال‌های گذشته به خارج از کشور صادر شده‌اند، نیازمند تعمیر و مرمت هستند ولی تاکنون مسیر بازگشت آنها به داخل کشور فراهم نشده است.

به گفته این مقام مسئول، فرش‌های ایرانی برای تعمیر و مرمت به کشورهای پاکستان، هند و ترکیه برده می‌شوند و در آنجا بعضا توسط برخی از رفوگران ایرانی ساکن در آن کشورها رفو می‌شوند.

کد خبر 32099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =