راهکارهایی برای اصلاح بودجه ۹۹

ابراهیم بهادرانی معتقد است اگر دولت بتواند بر مبنای آنچه در بودجه ۹۹ طراحی کرده بتواند منافذ فرار مالیاتی را مسدود کند، کاهش هزینه سازمانهای موازی را دنبال و بررسی بودجه شرکت ها را در دستور کار قرار دهد، روند قابل قبولی را طی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز ابراهیم بهادرانی در جمع هیات نمایندگان اتاق تهران در مورد بودجه 99 گفت:نقطه قوت بودجه سال آینده کاهش درآمدهای نفتی است.
وی اضافه کرد: اگر دولت بتواند بر مبنای آنچه در بودجه 99 طراحی کرده بتواند منافذ فرار مالیاتی را مسدود کند، کاهش هزینه سازمانهای موازی را دنبال و بررسی بودجه شرکت ها را در دستور کار قرار دهد، روند مطلوبی را طی می کند

 مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: نگرانی بخش خصوصی افزایش مالیات به طبقه شفافی از مالیات دهندگان است که تا امروز مالیات خود را پرداخت کرده اند، شرایط رکود حاکم بر اقتصاد کشور، باعث شکننده شدن بدنه تولید شده و این سیاست به مشکلات فعالان اقتصادی دامن می زند.

بهادرانی در ادامه به مساله کمبود اعتبار در بخش تولید اشاره کرد و گفت: تورم بالا باعث افزایش دغدغه بخش تولید در تامین مالی است؛ بخش صنعت 60 هزار میلیارد تومان اعتبار بانکی کمتری نسبت به سال گذشته گرفته است که نتیجه آن عرضه و تولید کالا کم و تورم افزایش پیدا کند.

 ابراهیم بهادرانی اظهار داشت: باید برای استفاده از بازارهای مالی حدی را قائل شویم؛ 80 هزار میلیارد تومان استقراض دولت، دیگر جایی برای حضور بخش خصوصی ندارد.

وی یادآور شد: بازار سرمایه باید عمیق شود تا هر بخشی بتواند سهم خود را از آن کسب کند.

این کارشناس اقتصادی با ارائه راهکارهایی برای اصلاح بودجه 99 گفت: راهکارهای ارائه شده با توجه به چالش های اقتصادی تنظیم شده اند؛ منع فرار مالیاتی، منع قاچاق، پایان دادن به موجودیت ارز 4200 تومانی، کمک به واحدهای تولیدی با پیشنهاد فروش کالا با قیمت پایین تر و پرداخت ما به التفاوت به تولید کننده و سیاست های حمایتی دیگری که در شرایط فشار اقتصادی به نفع مشور تمام می شود از جمله پیشنهاداتی است که بخش خصوصی برای اصلاح لایحه بودجه 99 ارائه کرده است.

 

 

کد خبر 32110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =