حمایت از تولید ملی نیازمند همت دولت و بخش خصوصی

باید برای عبور از تحریم شرایط حمایتی را برای بخش خصوصی ایجاد کرد تا یک تولیدکننده به آسانی قادر باشد محصولات خود را تولید کرده و در داخل بفروش برساند و صادر کند

یکی از فعالان صنعتی و تولیدی حوزه صنعت، با اشاره به این که تولید این قابلیت را دارد که تحریم های خارجی را بی اثر سازد به اگزیم نیوز گفت: حمایت از تولیدکنندگان باعث رونق اقتصادی در کشور و رفع چالش های اقتصادی خواهد شد و این در حالی است که رکود و نگرانی بنگاه های تولیدی در حال حاضر نیازمند توجه مسئولان است. 

به گفته اکبر جوهری، این که دولت یک برنامه ریزی مفید و مناسب داشته باشد و به وسیله آن بتواند تولید را در ریل واقعی خودش قرار دهد از وظایف دولت و بخش خصوصی است و در این مسیر باید از همه امکانات استفاده کرد به عنوان مثال باید شرایط صادرات مهیا شود و یا نقدینگی مورد نیاز بنگاه ها در اختیار آنها قرار بگیرد و یا مواد اولیه چالش تولید کنندگان نباشد و ...

به گفته وی در جنگ اقتصادی باید مجهز به سلاح های اقتصادی هم باشد و تولیدکنندگان کشور به عنوان بخش مهمی از رزمندگان خط مقدم این جنگ نیازمند توجه دولت هستند. 

جوهری ادامه داد: در این رابطه مصرف کننده ایرانی هم وظایف مهمی دارند. حمایت از کالای ایران باید به یک فرهنگ تبدیل شود. باید هم تولید حمایت شود و هم فروش کالای ایرانی در مقایسه با کالاهای خارجی و وارداتی تقویت گردد.

به عقیده این فعال بخش خصوصی اکنون زمان مهمی است تا تولیدکننده، دولت، مصرف کننده و بازارهای جهانی به صورت متوازن رشد داده شوند. 

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: دولت باید علاوه بر حمایت از سربازان خط مقدم تحریم، فضای کار را تسهیل کند و این امر از طریق بهبود شاخص های مرتبط با فضای کسب و کار ممکن خواهد بود. 

به گفته وی محدودیت در صادرات و یا عوارض سنگین برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات باید از تصمیمات اقتصادی خارج شود و دولت همه توان خود را در این مسیر به کار بگیرد. 

جوهری ادامه داد: دولت باید بخش خصوصی را به کار بگمارد و وظایف مهمی را در بحث تولید و اشتغال و ... بر عهده بخش خصوصی قرار دهد و البته این بخش را نیز حمایت کند تا بتوانند به تصمیمات خود جامه عمل بپوشانند. 

وی در انتها گفت: بازار ارز، بازار مواد اولیه، بازارهای صادراتی، تسهیل دریافت نقدینگی از بانک ها، کنترل واردات و قاچاق  و ... همگی از موضوعاتی هستند که باید برای ارتقای توان تولیدکننده ایرانی به کار گرفته شود. 

 

کد خبر 32149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =