افزایش قیمت کالاها تا شب عید منتفی است / هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

دبیرکل سابق اتاق اصناف ایران می‌گوید: فعلا هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت کالاها در سطح بازار وجود نداشته و به نظر می‌رسد که قیمت کالاها تا پایان شب عید ثابت باقی می‌ماند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، پس از اعلام خبر افزایش قیمت بنزین برخی شایعات درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی در سطح جامعه مطرح شد. هر چند که فعالان بازار هر گونه افزایش قیمت کالاهای اساسی را در این برهه از زمان رد کردند اما عده‌ای از کنشگران اقتصادی معتقدند که افزایش قیمت سوخت بر قیمت کالاها به طور غیر مستقیم ارتباط دارد.

بررسی‌ها حاکی از این است که در شرایط فعلی قدرت خرید مردم به طور چشم‌گیری کاهش یافته و فروشندگان کالا هم به دنبال مشتری هستند.

در همین رابطه فعالان بازار می‌گویند هیچ تولیدکننده‌ای حاضر نیست کالاهایش را در انبار دپو کند، افراد به دنبال مشتری هستند و حاضرند کالاهای تولید شده خود را زیر قیمت به دست مصرف‌کننده نهایی برسانند.

در همین رابطه دبیرکل سابق اتاق اصناف ایران در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افزایش قیمت بنزین قیمت کالاهای اساسی در بازار گران نشده است، به اگزیم‌نیوز گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین فعلا هیچ یک از گروه‌های کالایی، کالاهای خود را در بازار گران نکردند. در این زمینه نیز هم بازرسان اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و ستاد تنظیم بازار با همکاری یکدیگر وضعیت بازار را مورد پایش و رصد قرار می‌دهند.

علی عوض‌پور در بخش دیگر سخنانش به وضعیت بازار در آستانه شب عید اشاره و اظهار کرد: فعلا هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت کالاها در سطح بازار وجود نداشته و به نظر می‌رسد که قیمت کالاها تا پایان شب عید ثابت باقی می‌ماند. همچنین تا پیش از افزایش قیمت بنزین در برخی از گروه‌های کالایی که درخواست افزایش قیمت داشتند مصوبه آنها تا اطلاع ثانوی ابطال شد.

او در ادامه افزود: فعلا بازار در هیچ یک از گروه‌های کالایی با کمبود مواجه نیست و تمام کالاها به وفور در بازار وجود دارد.

 

 

کد خبر 32169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =