دوبرابر کردن صادرات در گرو هم افزایی نهاد سیاستگذار، اتاق های بازرگانی و تشکل ها

یداله صادقی معتقد است راه دو برابر کردن صادرات، این است که مسئولان و نهادهای تصمیم‌گیر، آیین نامه و بخشنامه‌های تنظیمی را با مشورت اتاق بازرگانی و تشکل‌های تخصصی تدوین نمایند.

یداله صادقی، در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: اولین پیشنهاد برای دو برابر کردن صادرات، این است که مسئولان و نهادهای تصمیم‌گیر، آیین نامه و بخشنامه‌های تنظیمی را با مشورت اتاق بازرگانی و تشکل‌های تخصصی تدوین نمایند.
وی گفت: ضروری است که پیشنهادات بخش خصوصی با کمترین دخل و تصرف و فقط با تطبیق منابع و امکانات، تصویب شود؛ بر این باورم که رعایت منافع ملی و محدودیتهای دولتی، آیین نامه ها تدوین شود، فضای کسب و کار بهبود خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساختها را در کشور افزود: هرچند محدودیت های بودجه ای داریم ، اگر از توان بخش خصوصی استفاده شود و زیرساختهای لازم در  اختیار این بخش قرار بگیرد، قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

وی تصریح کرد:ما در سطح اجرا در استان تهران، با راهنمایی استاندار و معاونان، تلاش کردیم تا به بخش خصوصی بها داده و با اتاق بازرگانی تهران برای سپردن اجرای مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران، همکاری لازم را انجام دادیم.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از این مقام مسئول، وزارت صنعت با خانه صنعت و معدن ایران تفاهم نامه اجرا کرده و بخشی از مسئولیت‌ها را به این تشکل بخش خصوصی واگذار شده است؛ در این تفاهم نامه پیشنهادشده که در زمینه تدوین مقررات از بخش خصوصی استفاده شود تا از تصمیمات  واتلاف انرژی جلوگیری کنیم.

صادقی گفت: یکی از مصوبات مهم ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید که با حضور استاندار تهران تشکیل می شود، این است که تولیدکنندگان به لحاظ مقید بودن به رعایت مساله شعاع ۱۲۰ کیلومتری از تمام توان خود استفاده نمی کنند؛ پس برای اینکه زنجیره محصول این واحدها تکمیل شود، مواجه با این می شوند که بارگذاری واحد جدید امکان پذیر نیست که این مشکل باید حل شود.

صادقی از مذاکره و تدوین پیش نویس مصوبه‌ای برای رفع ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران خبر داد و گفت: یکی از موانع کسب و کار محدودیت توسعه ای واحدهای موجود یکی از موانع کسب و کار است که تلاش داریم بتوانیم این محدودیت را رفع کنیم و در این راستا نیازمند همراهی فعالان اقتصادی هستیم.

 

کد خبر 32175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =