چرخ بنگاه های اقتصادی باید بچرخد

امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که واحدهای تولیدی واقعی که در آن اشتغال در جریان است را کمک کنیم تا چرخ‌هایشان بچرخد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فشار ناشی از تحریم‌ها گفت: تحریم ها در ظاهر به دولت اما در باطن وقتی منابع ارزی کشور محدود و جلوی فروش نفت و پتروشیمی گرفته می‌شود، مردم تحت فشار قرار می گیرند.

محمد شریعتمداری گفت: اما نتایج این تحریم‌ها به ملت ایران وارد می‌شود و نتایج آن کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش پول ملی است و بدین ترتیب آنها خنجرشان را در پهلوی ملت ایران فرو می‌کنند.
او راه حل این امر را  اینگونه توضیح داد که ما در همه سختی‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم تا مسیر توسعه را ادامه دهیم.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه  با اشاره به بودجه دولت در سال 1398 گفت: زمانی که دولت بودجه‌ای را تقدیم مجلس با رقم 470 هزار میلیارد می‌کند در مرحله اول این بودجه به 407 هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد و در مرحله دوم به 380 هزار میلیارد تومان می‌رسد وامروز 301 هزار میلیارد تومان شده است.
به گفته او، به عبارتی بودجه مالی دولتی در یک سال 170 هزار میلیارد تومان قابلیت عمل ندارد و طبیعی است با این شرایط تکانه‌های فوق‌العاده‌ای بر نظام اقتصادی کشور ایجاد شود.
شریعتمداری در ادامه عنوان کرد: ‌هر چند بودجه عمومی کل اقتصاد ایران نیست و اقتصاد ایران یک نظام مویرگی در کنار خود دارد که به این آسانی قابل گسیختگی نیست اما به هر حال متاثر از این عوامل است.
او در محور بعدی سخنان خود بیان کرد: به سفیر فرانسه تاکید کردم که با فشار آوردن به چهاراه پاستور که یک طرف آن نهاد ریاست جمهوری و یک طرف آن قوه قضائیه و یک طرف قوه مقننه است و.. نمی‌توانید ملت ایران را از پای بیندازید و این خیال باطلی است.
او  افزود: زیرا این ملت به طور خودکار کار خود را انجام می‌دهد و حتی اگر همه عروق اصلی را ببندید این قلب به کار خود ادامه می‌دهد و ایران به این آسانی‌ها از پای نمی‌ایستد.
وزیر کار با اشاره به اینکه  ما باید از یکپارچگی نظام سه جانبه صحبت کنیم، گفت: چراکه   کارگر، کارفرما و دولت به هم گره خورده است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:‌در شرایط فعلی کشور معتقدم اگر بنگاهی فرار مالیاتی داشته باشد و از دودکش آن بنگاه اقتصادی دود بلند می‌شود و یک عده در آن کار می‌کنند و تولید در جریان است نباید به فکر پس گرفتن آن فرار مالیاتی باشیم.
شریعتمداری تاکید کرد که باید اجازه داد چرخ‌های آن بنگاه اقتصادی به هر ترتیبی که ممکن است بچرخد حتی اگر ما بخواهیم به حق مالیات را وصول کنیم.
وزیر کار در ادامه با بیان اینکه ‌حسابرسی تامین اجتماعی چه 10 ساله و صد ساله باید انجام شود، گفت: امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که واحدهای تولیدی واقعی که در آن اشتغال در جریان است را کمک کنیم تا چرخ‌هایشان بچرخد.

کد خبر 32388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =