تاثیر کرونا بر تجارت ایران و ترکیه

مهرداد سعادت می گوید: یک توافق نامه بین وزارت بهداشت و درمان ایران و ترکیه در حال تهیه است که اگر نهایی شود مشکل تردد کامیون ها بصورت کلی حل خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا منجر به بسته شدن مرزهای تجاری ایران با همسایگان شده ، این وضعیت  روند صادرات و واردات کشور را با اختلال مواجه کرده است.

در همین راستا مهرداد سعادت رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه در مصاحبه با خبرنگار اگزیم نیوز، عنوان کرد:  طبق گفت گویی های بین ایران و ترکیه یک توافق ضمنی انجام شده است که کامیون هایی که در مرز ایران منتظر ورود به ترکیه و کامیون های ترکیه که منتظر ورود به ایران هستند و همچنین کامیون هایی که در مرز یونان با ترکیه هستند و قصد ترانزیت از ترکیه به سمت ایران را دارند بصورت موقتی حق عبور بگیرند.

سعادت در ادامه افزود:  ولی در نهایت یک توافق نامه ای بین وزارت بهداشت و درمان ایران و ترکیه در حال تهیه است که اگر نهایی شود مشکل تردد کامیون ها بصورت کلی حل خواهد شد. زیرا توافق فعلی یک توافق کوتاه مدت و موقتی است و نیازمند جزئیات بیشتری می باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: باید اجازه دهیم روند گفت و گو ها عملیاتی شود و بعد در مورد نتایج آن قضاوت کنیم طبیعی است بعد از توافق نهایی بین وزارت بهداشت دو طرف باید امکاناتی در مرزها ایجاد شود و تست هایی روی سلامت بار و رانندگان کامیون ها انجام بگیرد. باید کمی فرصت بدهیم تا روزهای آینده نتایج این گفت و گو ها را ببینیم.

سعادت گفت: تمام تلاش اتاق مشترک ایران و ترکیه این است که هرچه سریع تر توافقات نهایی بین دو کشور صورت بگیرد و این معضل بطور کامل و دائمی حل شود. گفت و گوهای مقدماتی خداروشکر نتیجه بخش بوده است و ما هم امیدواریم تا در نهایت به یک پروتکل بهداشتی کامل دست یابیم.

کد خبر 32507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =