تولید ۲۰ هزار ماسک توسط کانون زنان بازرگان برای توزیع در مناطق حساس

زنان کارآفرین با به کارگیری توان کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، اقدام به تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی در استان‌های مختلف کرده‌اند.

به گزارش اگزیم نیوز کانون زنان بازرگان ایران از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا در ایران، برای فراهم کردن اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها که در هفته گذشته کمبود جدی داشتند، فعال شد.

آن‌ها زنان دوزنده‌ای را که به دلیل شرایط قرنطینه در روزهای آخر سال بیکار شده بودند یا کارگاه‌هایی را که در حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل قرار داشتند، بسیج کردند و با استفاده از توان آن‌ها، شروع به تولید اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها کرده‌اند و آن‌ها را در مناطق حساس توزیع می‌کنند.  آن‌ها از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سفارش می‌گیرند و با تامین اعتبار از سوی سفارش‌دهندگان، کار تولید این محصولات را با ظرفیت تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک و هزار لباس بیمارستانی، پیش می‌برند.  

«سیده فاطمه مقیمی»، رئیس کانون زنان بازرگان ایران می‌گوید: «بنا به درخواست وزارت بهداشت در طرح ۵ میلیونی تولید لباس و ماسک برای بیمارستان‌های معین کرونا، با کمک سازمان زنذانیان استان قزوین این کار را شروع کردیم.» 

او که به عنوان عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران نیز فعالیت می‌کند، ادامه می‌دهد: «بانوان فعال ما در این طرح، کانون زنان بازرگان ایران هستیند. طرحی ملی را راه انداختیم و برای تولید نیز از توان خانم‌ها استفاده کردیم. با توجه به آسیب دیدن اوضاع کسب‌وکارها در شب عید با وجود شیوع کرونا، خانم‌های خیاطی را که حالا به مشکل خورده‌اند، به کار گرفتیم.» 

مقیمی می‌گوید: «به صورت کلان مسئولیت تولید اقلام مورد نیاز را قبول کردیم و اجرای آن‌ را به کسانی سپردیم که دارای چرخ صنعتی و چرخ خانگی بودند. وزارت بهداشت نمونه‌های الگو زده و برش‌زده را در اختیار ما گذاشت، ما هم شروع به تولید و دوخت آن‌ها کردیم.» 

کانون زنان بازرگان ایران، این طرح را در چند استان اجرا کرده که فعال‌ترین آن، استان قزوین است.  

«فاطمه غفوری» رئیس کانون زنان کارآفرین قزوین نیز عنوان کرد: «در استان قزوین روزانه تا ۲۰ هزار ظرفیت تولید ماسک و هزار گان بیمارستانی داریم.»

غفوری جزئیات این طرح تولیدی را چنین شرح می‌دهد: «هر بخش دولتی که به ما اعلام نیاز کند، ما تولید را انجام می‌دهیم. تا به حال دانشگاه علوم پزشکی، ستادهای بحران و … به ما اعلام نیاز کرده‌اند، تامین اعتبار انجام داده و ما تولید را به سرعت انجام داده‌ایم.» 

او ادامه می‌دهد: «ما خودمان تولیدکننده نیستیم، بلکه در این پویش از مشارکت‌ کارگاه‌ها استفاده کردیم. ظرفیت‌های خالی دوخت خانم‌هایی را که در قرنطینه هستند یا کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، به کار گرفتیم. نزدیک به ۳۴۰ نفر به همین ترتیب برای انجام کار تولیدی، اعلام آمادگی کرده‌اند. همین امروز سه هزار گان بیمارستانی سفارش داشتیم که تحویل تعاونی زندان‌های البرز شده است.» 

رئیس کانون زنان کارآفرین قزوین تاکید می‌کند: «ما نه دوزنده و نه تولیدکننده هستیم، هدف ما این است که با استفاده از ظرفیت زنان فعال اقتصادی، با بازار سیاهی که برای ماسک و لباس‌های بیمارستانی شکل گرفته، مقابله کنیم و نیازهای بیمارستان‌ها را به سرعت رفع کنی.» 

بر اساس توضیحات غفوری، این پویش در استان خراسان رضوی و استان گیلان هم به راه افتاده و کانون زنان بازرگان ایران آمادگی دارد که با همکاری ستادهای بحران و دانشگاه های علوم پزشکی استان‌ها، برای دیگر استان‌ها نیز تولید انجام دهد.  

منبع: ایرنا

کد خبر 32570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =