تسهیلات بانک توسعه صادرات برای حمایت از بنگاه‌های صادرات محور

مدیرعامل بانک توسعه صادرات از تسهیلات ۸۰ هزار میلیارد ریالی برای بنگاه‌های دارای ظرفیت‌های صادراتی خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز علی صالح آبادی در حاشیه نشست معاون اول رئیس جمهور با معاونان و مدیران وزارت اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: بنگاه‌هایی که صادراتی باشند و ظرفیت صادراتی داشته باشند در حد منابع تعیین شده مورد تشویق و حمایت بانک توسعه صادرات قرار می‌گیرند.

وی افزود: بانک توسعه صادرات امسال نیمی از منابع خود و نیمی را از منابع صندوق توسعه ملی برای ارایه تسهیلات ۱۴ درصدی به بنگاه‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نظر گرفته که اگر تسهیلات گیرنده، صادرکننده نمونه و یا ظرفیت صادراتی برخوردار باشد، نرخ تسهیلات تا ۱۳ درصد هم می‌تواند کاهش یابد.
صالح آبادی گفت: امسال یکی از حوزه‌های جدی مدنظر ما، حوزه دانش بنیان است بنابراین برای شرکت‌های دانش بنیانی که ظرفیت صادراتی دارند ۴ هزار میلیارد ریال منابع با نرخ ۱۲ درصد در نظر گرفتیم.
همچنین محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت نیز در جمع خبرنگاران گفت: منابع خوبی در اختیار داریم بنابراین تصمیم گرفتیم برای همه واحد‌های تولیدی به تامین سرمایه در گردش اقدام کنیم البته در مرحله بعدی سرمایه ثابت واحد‌های تولیدی را نیز تامین خواهیم کرد.
وی افزود: تسهیلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی را متناسب با ظرفیت آن‌ها به هر میزان که نیاز داشته باشند با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تامین خواهیم کرد.
صالح آبادی با بیان این که این اقدامات را آغاز کرده ایم گفت: اگر تسهیلات گیرنده مشتری قبلی بانک بوده و در بانک پرونده داشته باشد در مدت یک هفته تسهیلات را دریافت خواهد کرد، اما اگر مشتری جدید باشد فرآیند کارشناسی، بازدید و ارزیابی قدری زمانبر است، اما تا زمانی که منابع داریم در اختیار واحد‌های تولیدی قرار می‌دهیم.
کد خبر 32866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =