تا سال ۲۰۲۱ باید منتظر بهبود واقعی اقتصاد بمانیم

معاون بانک مرکزی اروپا بر این باور است که تا سال ۲۰۲۱ میلادی، نباید انتظار بهبود واقعی اقتصاد را با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا داشت.

به گزازش اگزیم نیوز لوئيس دگوئيندوس، معاون بانک مرکزی اروپا در مصاحبه‌ای با نشریه اسپانیایی «لاوانگواردیا» در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از وضعیت اقتصاد جهانی در بحبوحه بحران کرونا چیست، گفت: اقتصاد جهانی و همچنین اقتصاد اروپا، وارد رکود خواهند شد و البته وضعیت اقتصادی اروپا به مراتب  وخیم‌تر خواهد بود.

وی در ادامه گفت: نهایت سقوط در تولید ناخالص داخلی، بستگی به طولانی شدن زمان تعطیلی کسب و کارها دارد.

معاون بانک مرکزی اروپا تصریح کرد: نهادهای بین‌المللی محاسبه کرده‌اند که اقتصاد در هر ماه از تعطیلی کسب و کارها، ۲ تا ۳ درصد کوچکتر خواهد شد و بنابراین در یک بازه زمانی یک ماه و نیم، تقریبا ۵ درصد و این رقم برای ۳ ماه، در حدود ۱۰ درصد خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد شکل بهبود اقتصادی گفت: در منطقه یورو، در محتمل‌ترین سناریو، می‌توان نشانه‌های رشد را در سه ماه سوم سال جاری میلادی مشاهده کرد؛ اما باید تا سال ۲۰۲۱ منتظر بمانیم تا بهبود واقعی در فعالیت‌های اقتصادی را ببینیم.

دگوئيندوس گفت: به هر حال سال ۲۰۲۱ قادر به جبران تمام کسادی‌های سال ۲۰۲۰ نخواهد بود. بر این اساس من فکر می‌کنم شکل بهبود، چیزی بین شکل V یا U باشد؛ اما باید این نکته را در نظر بگیریم که هر چیزی بستگی به تعطیلی اقتصادی به دلیل مبارزه با کرونا دارد.

این مقام ارشد در پایان گفت: مهم است که این نکته را بیاد بیاوریم که اساس بهبود در اقتصاد جهان، بستگی به حفاظت از ظرفیت بهره‌ور اقتصادی بطور موفقیت آمیز دارد و اگر این مهم بدست آید، فعالیت اقتصادی با قدرت احیا خواهد شد.

وی، راه‌حل نجات شرکت‌ها را در اعمال تسکین از سوی دولت‌ها با کاهش بار مالیاتی بر آنها به دلیل سقوط چشمگیر درآمدها دانست.

منبع: اکسپورتنا

کد خبر 32913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =