احتمال از سرگیری صادرات کالاهای پزشکی کره به ایران تا یک ماه دیگر

یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی با اشاره به اخذ مجوز «صادرات محموله های بهداشتی و پزشکی به ایران» از آمریکا اعلام کرد صادرات این کالاها ممکن است تا حدود یک ماه دیگر از سر گرفته شود.

به گزارش اگزیم نیوز یونهاپ، این مقام کره ای که یونهاپ عنوان و نام وی را فاش نکرده است روز جمعه افزود: در همین راستا قرار است امروز نشستی به میزبانی اتاق بازرگانی و صنایع کره با همکاری آژانس توسعه سرمایه‌گذاری این کشور با هدف بررسی نحوه از سرگیری صادرات کالاهای پزشکی به ایران با حضور نمایندگان شرکت‌های اقتصادی و تجاری این کشور برگزار شود.

یونهاپ پیشتر نیز به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی گزارش کرده بود سئول بر اساس مجوز شماره ۸ دولت آمریکا، چراغ سبز این کشور برای صادرات کالاهای پزشکی به ایران را دریافت کرده است بر اساس این مجوز، کره جنوبی مجاز به انجام برخی معاملات با ایران است حتی اگر آنها مشمول تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا شده باشند.

این مقام کره ای گفته است انتظار می‌رود ۲۷ شرکت این کشور از جمله تولیدکنندگان داروهای ضد سرطان، دیابت و تولید کنندگان کیت های تشخیص کرونا در این نشست شرکت کنند.

گزارش می افزاید با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران،  شرکت ها و موسسات مالی برای صادرات دارو، تجهیزات پزشکی و سایر محصولات درمانی باید «مراقبت های لازم را انجام دهند» تا اطمینان حاصل کنند این کالاها در اختیار مردم ایران قرار می گیرند.

این مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی پیشتر با بیان اینکه مجوز صادرات این کالاها به ایران بر اساس مجوز عمومی شماره ۸ از روز ۶ آوریل (۱۸ فروردین ۱۳۹۸) صادر شده است اظهار کرده بود شرکت ها و بانک های کره جنوبی باید اسناد لازم را برای انجام این معاملات با دقت و کوشش مناسب تهیه کنند و فکر می کنیم که ارسال محموله ها ممکن است حدود یک ماه بعد آغاز شود.

گزارش ها حاکی است کره جنوبی علاوه بر دریافت مجوز از آمریکا در تلاش است از دو مسیر دیگر هم بتواند به ایران کمک کند نوشته است سئول همچنین در قالب  «برنامه تجارت انسان دوستانه کره» قصد دارد با یک بانک ایرانی مانند بانک خاورمیانه که مشمول تحریم های آمریکا نشده باشد همکاری کند کره جنوبی همچنین در حال بررسی امکان استفاده از کانال سوئیس به منظور تسهیل فروش اقلام دارویی و غذایی به ایران است.

این مقام کره جنوبی با بیان اینکه به نظر می رسد پلت فرم مجوز عمومی شماره ۸ سریع ترین راه برای از سرگیری صادرات محصولات بهداشتی به ایران است که به دلیل تحریم های امریکا با کمبود دارو برای مبارزه با ویروس کرونا روبرو شده است، گفت: کره جنوبی هر سه روش را جلو می برد.

منبع: ایرنا

کد خبر 32953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =