توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی غذایی در دوره پساکرونا

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی‌، اقتصادكشاورزي و توسعه روستايي وزارت جهاد كشاورزي گفت: در دوران پساکرونا، کشورها با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شوند و این پتانسیلی را برای ما ایجاد می‌کند که بتوانیم صادرات خود را افزایش دهیم.

به گزارش اگزیم نیوز علي كياني راد، رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی‌، اقتصادكشاورزي و توسعه روستايي وزارت جهادكشاورزي در گفتگو با خبرنگار اكسپورتنا با اشاره به راهکارهای موجود برای توسعه صادرات در دوران پساکرونا گفت: شیوع کرونا موجب شده که بسیاری از کشورهای دنیا، صادرات و واردات محصولات غذایی را به شدت محدود کنند؛ اما به نظر می‌رسد ایران موقعیت خوبی در این زمینه دارد تا بتوان صادرات محصولات کشاورزی و غذایی را توسعه بخشد.

وی ادامه داد: در دوران پساکرونا، کشورها با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شوند و این پتانسیلی را برای ما ایجاد می‌کند که بتوانیم صادرات خود را افزایش دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: به احتمال زیاد در دوران پساکرونا، تقاضا برای محصولات تبدیلی و فرآوری‌شده، افزایش خواهد یافت نه برای محصولات تازه؛ بنابراین وقت آن است که صنایع تبدیلی خود را گسترش دهیم.

کیانی راد تصریح کرد: حضور در بازارهای جهانی در چنین شرایطی، نیازمند گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی است و یکی از برنامه‌های جهش تولید نیز گسترش و توسعه این صنایع است. به عبارت دیگر ما باید این توانایی را داشته باشیم که تولیدات گلخانه‌ای و باغی را فورا در صنایع تبدیلی و تکمیلی ببریم و سپس آنها را صادر کنیم.

منبع: اکسپورتنا

کد خبر 33038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =