بورس، بازاری جذاب برای سرمایه گذاران

فریال مستوفی می گوید: تورم بالا منجر به بی ارزش شدن سرمایه اشخاص شده و افراد در تلاش برای حفظ ارزش نقدینگی خود باید آن را در محلی سرمایه گذاری کنند که ارزش از دست رفته آن جبران شود و امروز با رونق بورس، این بازار به محلی جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل شده است.

فریال مستوفی در مصاحبه با خبرنگار اگزیم نیوز در مورد دلایل رشد بازار سرمایه گفت: افزایش تمایل سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه، دلایل مختلف دارد که مهمترین دلیل آن را می توان در کاهش انگیزه سرمایه گذاری در بازارهای غیر مولد چون طلا، مسکن و ارز جستجو کرد.

وی افزود: از طرف دیگر  تورم بالا منجر به بی ارزش شدن سرمایه اشخاص شده و  افراد در تلاش برای حفظ ارزش نقدینگی خود باید آن را در محلی سرمایه گذاری کنند که ارزش از دست رفته  آن جبران شود و امروز با رونق بورس، این بازار به محلی جذاب برای سرمایه گذاران تبدیل شده است.

 مستوفی اذعان داشت: علی رغم جذابیت حال حاضر در بازار سرمایه، پبشنهاد می شود سرمایه گذاران کوچک با آگاهی و احتیاط به این بازار ورود کنند تا از ضرر و زیان آینده ناشی از حباب در بازار پیشگیری کنند.

 مستوفی با اشاره به اهمیت رونق تولید و قرار گرفتن این پول و سرمایه ها در اختیار به بنگاه های تولیدی گفت: بهترین اتفاق این است که شرکت هایی که سهام خود را در بازار سرمایه عرضه می کنند، منابع کسب شده را صرف سرمایه گذاری و ارتقا کیفیت فعالیت اقتصادی کرده و تولید را بهبود ببخشند؛ تخصیص منابع یاد شده به پروژه هایی که توجیه اقتصادی دارند می تواند مسیر رشد اقتصادی را هموار کند.

 وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص اینکه آیا ابزاری برای استفاده از این سرمایه در جهت افزایش و جهش تولید وجود دارد، افزود: متاسفانه، فضای کسب و کار در کشور ایران مساعد نیست و عمده تامین مالی برای شرکتهای بزرگ از طریق بانکها انجام می شود در حالیکه در کشورهای پیشرفته، شرکتهای بزرگ از طریق بازار سرمایه و شرکت های کوچک و متوسط از طریق سیستم بانکی تامین مالی می کنند ولی در ایران شرکتهای بزرگ از بانکها تامین مالی کرده و دیگر سهمی برای شرکت های کوچک و بزرگ نمی گذارند.

به گفته رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه، در صورت بهبود فضای کسب و کار، تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط به طور اختصاصی از بازار پول و تغذیه بنگاه های بزرگ از بازار سرمایه، می تواند شرایط مطلوبی را در حوزه تامین مالی بنگاه های اقتصادی فراهم کند.

کد خبر 33146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =