جهش تولید نیازمند هزار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای دستیابی به جهش تولید، حداقل نیاز به ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری از سوی دولت، بخش عمومی و بخش خصوصی در بازار سرمایه داریم.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، صبح امروز نشست بررسی فرصت های استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها و بخش خصوصی"  با حضور اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و فعالان اقتصادی به ریاست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با هدف بررسی راهکارهای استفاده  بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی از ظرفیت های بازار سرمایه برگزار شد.
فرهاد دژپسند گفت: باید بپذیریم که بازار سرمایه و بازار پول رقیب یکدیگر نیستند، بلکه مکمل هم هستند و فقط باید با هم هماهنگ شده و تقسیم کار بین آنها صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به جهش تولید باید گامهای موثرتری برای تنوع بخشی به نظام تامین مالی اقتصاد برداشت؛ با تدابیری که اتخاذ شد در سال گذشته موفق به تامین مالی ۲۷۵ هزار میلیارد تومانی برای بنگاه های تولیدی از طریق بازار سرمایه شدیم.
 
وزیر اقتصاد اعلام کرد: برای دستیابی به جهش تولید، حداقل به هزار هزار میلیارد تومان، سرمایه گذاری از سوی دولت، بخش عمومی و بخش خصوصی در بازار سرمایه نیاز داریم.
 دژپسند اظهار داشت: معتقدم امروز بازار سرمایه ما به آن توانمندی رسیده است که بتوان بر روی آن حساب کرد.
کد خبر 33184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =