اعتبار هپکو را بازسازی می‌کنیم

دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی، ضمن استقبال از تشکیل کمیته‌ای برای حل مشکلات شرکت هپکو توسط سرپرست وزارت صمت، گفت: این انجمن دست همراهی خود برای بازسازی اعتبار شرکت هپکو را به سوی وزارت صمت دراز می‌کند.

عبدالرضا صالحی دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین معدنی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده از سوی سرپرست وزارت صمت در خصوص واگذاری شرکت هپکو؛ عنوان کرد: تشکیل کمیته‌ای خاص برای حل مشکلات شرکت هپکو، یک اقدام به جا و شایسته بود؛ چراکه این شرکت سالها با درد بی‌سرپرستی مواجه بود و برنامه مناسبی برای مدیریت آن وجود نداشت.

وی با ابراز نگرانی همیشگی این انجمن از تصمیم‌گیری‌های گذشته برای شرکت هپکو، اظهار داشت: پیش از این هر زمان به عنوان کارشناس اعلام آمادکی کردیم تا در کنار کارشناسان وزارت صمت قرار گرفته و بتوانیم درتصمیم گیری‌ها کمک‌کننده باشیم، هیچ اتفاقی رخ نداد و مشکلی حل نشد.

به گفته صالحی، فعالیت شرکت هپکو هیچ وقت منافاتی با فعالیت نمایندگی شرکت‌های معتبر واردکننده نداشته؛ بلکه رقابتی سالم میان آنها برقرار بوده است؛ این در حالی است که همیشه این اصل وجود دارد که رقابت سالم باعث می‌شود که ذی‌نفعان آن، بهترین استفاده را ببرند و در این زمینه به ویژه در بخش معدن باعث خواهد شد تا از ماشین‌آلات به‌روز استفاده شود.

وی تاکید کرد: هنوز هم معادن ریشه‌دار، متقاضی ماشین‌آلات با تکنولوژی بالا بوده و نیازمند آن هستند؛ لذا در صورتی که شرکت هپکو قصد بازگشت به سیستم تولید را دارد، باید در راس تصمیمات مرتبط با آن، تغییرات در سیستم تولید، قرار گیرد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معتقد است که محصولات و ماشین آلات کنونی شرکت هپکو، متقاضی خاصی ندارد و نیازهای متقاضی را مرتفع نمی‌کند.

وی با تصمیم اخیر کمیته مورد نظر اشاره کرد و گفت: پیش از این دولت بخشنامه‌ای در خصوص واردات ماشین آلات مستعمل ارائه کرده بود که این کمیته از اجرای آن جلوگیری کرده است و می‌توان گفت یکی از بهترین تصمیمات ممکن است؛ چراکه سالها اعلام کرده‌ایم واردات چنین ماشین آلاتی ضربه بسیار سختی هم به معادن و هم به تولیدکنندگان و واردکنندگان کشور می‌زند.

صالحی ادامه داد: همچنین واردات ماشین‌آلات مستعمل بدون کارشناسی و تایید استانداردهای خاص، ضربه سختی به سیستم وارد می‌کند و متاسفانه در این سالها گوش شنوایی وجود نداشت و اکنون جای خوشحالی است که سرپرست جدید وزارت صمت، به خوبی متوجه این مشکل شدند و از ورود این ماشین‌آلات خودداری می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه واردات ماشین آلات مستعمل از جمله مواردی بود شرکت هپکو را با چنین شرایطی روبرو کرد، افزود: زمانی که ماشین‌آلات با قیمت پایین وارد کشور می شوند، معدن‌کارانی که اکنون توان خرید ندارند، از این ماشین‌آلات استفاده می‌کنند و این باعث شده، شرکت هپکو خریداران گذشته خود را از دست بدهد و به سمت تولید اندک ماشین‌آلات کوچک حرکت کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات سنگین از حمایت انجمن متبوعش در راستای حمایت از تصمیمات وزارت صمت خبر داد و گفت: ما به عنوان یک تشکل مانند گذشته در کنار هپکو خواهیم بود و همانطور که پیش از این برندهای معتبری مانند کوماتسو، لیپر و ولوو با این شرکت محصولات مشترکی تولید می کردند، باز هم می توانند همکاری خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه قرار بود هپکو به عنوان بزرگترین شرکت ماشین آلات خاورمیانه فعالیت خود را ادامه دهد، افزود: این انجمن برای بازسازی اعتبار هپکو در کنار آن قرار دارد و همراهی خود را در این زمینه با وزارت صمت اعلام می کند.

کد خبر 33367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =