رشد ۱۸ درصدی تراکنش‌های خرید از پایانه‌های فروش

تعداد تراکنش‌های خرید از پایانه‌های فروش در ۲ ماهه نخست سال قبل برابر با ۳.۱۲۰ میلیون تراکنش بوده که این رقم برای امسال با ۱۸ درصد رشد به ۳.۶۵۹ میلیون تراکنش رسیده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، بررسی آمارهای شاپرک نشان می‌دهد که تعداد کل تراکنش‌های خرید پایانه فروش در فروردین امسال برابر با 1.541 میلیون و در اردیبهشت‌ماه 2.118 میلیون تراکنش بوده است که به ترتیب 7 و 26 درصد بیش از تعداد تراکنش‌های خرید پایانه فروش در مدت مشابه سال قبل است.
همچنین مبلغ تراکنش‎های خرید از پایانه‌های فروش نیز رشدی 12 درصدی را به ثبت رسانده و از 413 هزار میلیارد تومان به 463 هزار میلیارد تومان رسیده است. 
آمارهای شاپرک نشان می‌دهند که در فروردین‌ماه امسال مبلغ تراکنش‌های خرید از پایانه‌های فروش از 164 هزار میلیارد تومان در سال 98 با 6 درصد کاهش به 153 هزار میلیارد تومان در اولین ماه امسال رسیده بود. این کاهش بیشتر به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت در فعالیت برخی از کسب‌وکارها بوده است.
با این حال در اردیبهشت‌ماه و با آغاز فعالیت کسب‌وکارها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مبلغ تراکنش‌ها در پایانه‌های فروشگاهی نیز افزایش یافته و به 309 هزار میلیارد تومان رسید که 24 درصد بیش از 249 هزار میلیارد تومان سال قبل از آن است.
در 2 ماهه نخست امسال مبلغ تراکنش‌ها از طریق پایانه‌های فروش در مجموع به 463 هزار میلیارد تومان رسید که 12 درصد بیشتر از 413 هزار میلیارد تومان مدت مشابه سال 98 است.
 
**رشد 81 درصدی تراکنش‌های خرید اینترنتی
 تعداد تراکنش‌های خرید اینترنتی در 2 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 81 درصد رشد از 150 میلیون تراکنش به 212 میلیون تراکنش رسیده است.
در 2 ماهه نخست 1399، تعداد تراکنش‌های اینترنتی در فروردین‌ماه 30 درصد و در اردیبهشت‌ماه 51  نسبت به مدت مشابه سال 1398 افزایش یافته است که در مجموع تعداد تراکنش‌های اینترنتی در این 2 ماه 81 درصد نسبت به سال قبل افزایش را به ثبت رسانده است.
براین اساس تعداد تراکنش‌های اینترنتی از کل تراکنش‌های خرید در فروردین امسال برابر با 87 میلیون و در اردیبهشت ماه 125 میلیون تراکنش بوده است.
همچنین براساس آمارهای منتشر شده سهم مبلغ تراکنش‌های اینترنتی از کل تراکنش‌های خرید در 2 ماهه 99 برابر با 5 درصد بوده است.
این آمارها نشان می‌دهند که مبلغ تراکنش‌های خرید اینترنتی نیز رشدی 20 درصدی در مقایسه با سال قبل داشته و در مجموع فروردین و اردیبهشت‌ماه 119 هزار میلیارد تومان بوده است.
در فروردین ماه امسال 40 هزار میلیارد تومان مبلغ تراکنش‌های اینترنتی بوده که 227 درصد نسبت به فروردین 98 بیشتر است. همچنین این رقم برای اردیبهشت‌ماه به 79 هزار میلیارد تومان رسیده که 327 درصد بیشتر از 19 هزار میلیارد تومان مدت مشابه سال قبل از آن است.
در مجموع 2 ماهه نخست سال قبل تنها 31 هزار میلیارد تومان سهم مبلغ تراکنش‌های اینترنتی بوده که این رقم برای امسال با 288 درصد رشد به 119 هزار میلیارد تومان رسیده است.
براین اساس سهم استان تهران از مبلغ کل تراکنش‌های خرید اینترنتی در 2 ماهه نخست امسال برابر با 93 درصد و سهم پایتخت از تعداد کل تراکنش‌های مربوط به خرید اینترنتی نیز 86 درصد بوده است.
کد خبر 33424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =