گزارشی از ۲۰۰ طرح صنعتی اشتغال‌زا تا ۱۴۰۰

وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید، ۲۰۰ طرح در حوزه‌های بازرگانی و خدماتی، معدنی و صنعتی در دست اجرا دارد که با سرمایه‌ای حدود ۱۶۹ هزار میلیارد تومانی توان ایجاد ۴۱ هزار شغل مستقیم را دارد.

به گزارش اگزیم نیوز طرح‌های صنعتی و تولیدی یاد شده که بعضا در مناطق محروم و مرزی کشور ایجاد یا در نظر گرفته شده است با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

75 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در200 طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

طرح های یاد شده در زمینه های کانی غیر فلزی، شیمیایی پتروشیمی و دارویی سلولوزی نساجی و غذایی، خودرو و ماشین سازی، فلزات اساسی ، برق ، فلزی و تجهیزات پزشکی هستند.

طرح های یاد شده در راستای تامین نیاز داخل و کاهش واردات، تکمیل زنجیره ارزش، افزایش صادرات غیرنفتی و توسعه مناطق کمتر برخوردار و استفاده از فناوری‌های نوین برنامه‌ریزی شده اند

طرح های یاد شده در زمینه های «کانی غیرفلزی»، «شیمیایی، پتروشیمی و دارویی»، «سلولزی، نساجی و غذایی»، «خودرو و ماشین‌سازی»، «فلزات اساسی» و «برق، فلزی و تجهیزات پزشکی» هستند.

هدف از اجرای این طرح‌ها، «تامین نیاز داخل و کاهش واردات»، «تکمیل زنجیره ارزش»، «افزایش صادرات غیرنفتی»، «توسعه مناطق کمتر برخوردار» و «استفاده از فناوری‌های نوین» است.

طی چند روز گذشته، بخشی از طرح های یاد شده به مرحله بهره‌برداری رسیده است که از جمله آنها می توان به طرح عظیم فولاد سنگان اشاره کرد که در منطقه سنی نشین سنگان شهر خواف افتتاح و 5 هزار شغل ایجاد کرد و همچنین طرح بافت بلوچ در منطقه محروم ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان طی روزهای آینده به بهره‌برداری می رسد.

لازم به ذکر است، طرح 5 میلیون تنی کنستانتره سازی فولاد سنگان (فولاد مبارکه) که در اوج تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا به بهره برداری رسیده و در راستای رسیدن به تولید کنسانتره فولاد از مهندسان ایرانی استفاده کرد.

این طرح با سرمایه 8 هزار میلیارد ریالی همراه با 150 میلیون یورو توانست در خرداد ماه امسال برای ۵۰۰۰ نفر اشتغال زایی کند.

کد خبر 33461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =