جزییات پذیرش ضمانت‌نامه صندوق ضمانت صادرات برای ورود موقت کالا

رییس صندوق ضمانت صادرات با تشریح جزییات پذیرش ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای ورود موقت کالا تاکید کرد که این ضمانت‌نامه‌ها هزینه و بروکراسی کمتری نسبت به ضمانت‌نامه‌های بانکی دارند.

افروز بهرامي در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز درباره پذیرش ضمانت‌نانه‌های صندوق ضمانت صادرات در گمرک گفت: با توجه به اینکه امسال، سال جهش تولید است، تمامی ظرفیت‌ها باید در خدمت تحقق شعار سال باشد. اولویت وزارت صمت نیز در سال جاری، تحقق جهش تولید است که این مهم به طور قطع از مسیر توسعه صادرات می‌گذرد.
وی افزود: براساس تفاهم مهمی که بین وزرای صمت و اقتصاد رخ داد، صادرکنندگان می‌توانند با ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات، ورود موقت کالا داشته باشند.
رییس صندوق ضمانت صادرات این موضوع را از جمله مطالبات طولانی مدت بخش خصوصی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع باعث می‌شود تا هزینه‌های صدور ضمانت‌نامه در گمرک برای صادرکنندگان کاهش یافته و به تسهیل امور کمک کند. 
بهرامی با بیان اینکه این ضمانت‌نامه‌ها سقفی ندارند، تصریح کرد: در عمل این ضمانت‌نامه جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک برای ورود موقت کالا می‌شود.
وی توضیح داد که تا پیش از این، ذی‌حسابی گمرک ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت صادرات را نمی‌پذیرفت ولی با تفاهم حاصل شده بین خزانه‌داری کشور، وزارت اقتصاد و گمرک با وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات این مهم انجام شد. 
رییس صندوق ضمانت صادرات مزیت ضمانت‌نامه‌های این صندوق را هزینه و بروکراسی کمتر نسبت به ضمانت‌نامه‌های کمتر عنوان کرد.
 
 
 
 
کد خبر 33528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =