صادرات ۱.۴ میلیارد دلار به عراق در سه ماهه ۹۹

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق می‌گوید صادرات ایران به این کشور همسایه در سه ماهه نخست سال ۹۹ برابر با یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار بوده که حدود ۵۰ درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال قبل است.

سید حسینی، عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم نیوز، با اشاره به آمارهای منتشر شده از تجارت خارجی کشور در سه ماهه نخست امسال گفت: صادرات ایران به عراق در خردادماه به خوبی ماه قبل نبود و بار دیگر به حدود رقم صادرات ما به عراق در فروردین ماه نزدیک شد. 
وی علت افزایش صادرات ایران به عراق در اردیبهشت‌ماه را فاکتور صادراتی 300 میلیون دلاری شرکت ملی گاز اعلام کرد و افزود: شرکت گاز به طور معمول هر سه تا چهار ماه فاکتورهای گاز صادراتی خود را اعلام می‌کند و ماه گذشته علت افزایش رقم صادراتی ایران به عراق نیز همین موضوع بود.
این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد که کل صادرات ایران به عراق در فصل بهار یک میلیارد و 450 میلیون دلار بوده است که نصف میزان صادر شده در سال قبل است.
وی درباره توافقات حاصل شده در سفر عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی به عراق نیز اظهار داشت: عراقی‌ها بیشتر شفاهی توافق می‌کنند و امیدوار هستیم به توافقات حاصل شده پایبند بمانند و صورت وضعیت‌های که ما اعلام می‌کنیم را پرداخت کنند.
حسینی اظهار داشت: تا قبل از این حسابی به نام بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی عراق وجود داشت که قرار بود مطالبات ایران به آن حساب واریز شود اما در سفر اخیر به دلیل تحریم شدن بانک مرکزی ایران توسط آمریکا، قرار شده که حساب دیگری افتتاح شود تا دیگر بهانه تحریم وجود نداشته باشد.
کد خبر 33616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =