بررسی مشکلات فراروی تولید و صادرات ماکارونی

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در نخستین میز صادرات ماکارونی در سال جاری مشکلات فرآروی، تولید و صادرات در صنعت ماکارونی بررسی شد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری با بیان این خبر اظهار داشت: این جلسه با هدف تبادل نظر پیرامون توسعه صادرات محصول ماکارونی و همچنین احصا و بررسی موانع و مشکلات فراروی تولید و صادرات در این صنعت، برگزار شد.

وی افزود: به رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا طی دو ماهه نخست سال جاری صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳درصد از نظر ارزشی و ۳۴ درصد از نظر وزنی رشد داشته است که ۸۰ درصد آن سهم کشورهای عراق و افغانستان بوده است.

بازاری در ادامه بیان داشت: در این نشست، نمایندگان شرکت‌های تولیدی و صادراتی حاضر در جلسه با اشاره به موضوع بازنگری و اصلاح قیمت‌های پایه صادراتی ماکارونی به منظور افزایش توان رقابت و حفظ بازارهای هدف صادراتی، خواستار تدوین ساز و کاری به منظور کنترل صادرات محصول متفرقه بی‌کیفیت و با قیمت نازل از سوی افراد غیرحرفه‌ای، جهت جلوگیری از قیمت‌شکنی‌ها و سلب اعتماد خریدار خارجی شدند.

گفتنی است، در نخستین جلسه میز صادرات ماکارونی با حضور نمایندگان انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی ایران، دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صمت و نمایندگان برخی شرکت‌های تولیدی و صادراتی که سهم عمده‌ای از صادرات این محصول را دارند، برگزار شد، موضوعاتی نظیر افزایش مهلت برگشت ارز صادرکنندگان و اصلاح شاخص‌های انتخاب صادرکننده نمونه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 

کد خبر 33688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =