رفع ابهام از دو تردید تولید

جهانگیری از دو نگرانی تولیدکنندگان رفع ابهام کرد؛ نخست آن که سرمایه گذار خارجی جذب خواهد شد و دوم آن که بازار ایران به مأمنی برای کالاهای خارجی تبدیل نمی شود

معاون اول رئیس جمهور در سفر خود به استان قم از مدیران تولیدی کشور تقدیر کرد و از جدیت دولت برای جلوگیری از آسیب دیدن تولید در پساتحریم گفت. به گفته اسحاق جهانگیری، خوشبختانه کارهای برجام در حال نتیجه دادن است و بسیاری از منابع کشور در حال آزاد سازی است. در این شرایط فکر می کنم که از نظر اقتصادی هم از جهت سرمایه‌گذاری و هم از نظر تولید در جهت اشتغال روزهای خوبی پیش روی کشور قرار دارد و ان شاء الله سال آینده سال خوبی در این زمینه خواهد بود. به این ترتیب جهانگیری از دو نگرانی رفع ابهام کرد؛ نخست آن که سرمایه گذار خارجی جذب خواهد شد و دوم آن که بازار ایران به مأمنی برای کالاهای خارجی تبدیل نخواهد شد.

وی همچنین از علاقمندی خارجی ها برای مشارکت در تولید ایران خبر داد و این امر را به دلیل موقعیت استثنایی ایران دانست.وی گفت: من به همه علاقه‌مندان به تولید کشور که گاهی نگران می شوند و فکر می‌کنند در این شرایط ممکن است تولید داخلی فراموش شود و بیشتر به سمت کالاهای مصرفی خارجی برویم، اطمینان می دهم که مدیرانی که حضور دارند مدافعان اصلی تولید داخلی بوده و هستند و این موضوع در کارنامه آن‌ها نیز ثبت شده است. جهانگیری تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد که تولید داخل در چنین شرایطی آسیب ببیند به همین دلیل هر خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در ایران دارد باید باانگیزه استفاده از ظرفیت های ایران وارد شود.

به گزارش اگزیم نیوز یکی از نگرانی های فعلی تولیدکنندگان داخلی کشور ترس از هجوم کالاهای خارجی به بازار داخل است که در این صورت ضربات سختی را بر پیکره تولید داخلی وارد خواهد کرد. برخی کارشناسان با تأکید بر این که نباید پساتحریم به شرایطی برای واردات کالاها تبدیل شود معتقدند حضور سرمایه خارجی برای توسعه اقتصادی کشور ضروری است.

کد خبر 3410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =