صادرات ایران نباید منحصر به فرش و زعفران و صنایع دستی شود

نایب رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین با اشاره به اینکه چینی ها نام ایران را فقط با محصولاتی مانند فرش، صنایع دستی و زعفران می شناسند، گفت: اکثر محصولات ایرانی در تمام صنایع از کیفیت خوبی برخوردارند و توانایی عرضه و فروش در تمام نمایشگاه ها و بازار داخلی چین را دارند.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین در شانگهای، «علیرضا رمضانی فرد» در جریان بازدید از نمایشگاه واردات شانگهای اعلام کرد این نمایشگاه از اهمیت بالایی برای چین برخوردار است. از این رو نمایشگاه اکسپو واردات می تواند فرصت ویژه ای برای تجار ایرانی و صادرات محصولات ایرانی و گسترش هر چه بیشتر حضور محصولات ایرانی در همه حوزه ها در بازار داخلی چین فراهم کند.

وی افزود: امسال به دلیل مشکلاتی مانند همه گیری ویروس کرونا، دولت محلی شانگهای شرایط سختگیرانه‌ای برای بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان وضع کرده بود که باعث شد تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین با اشاره به حضور شرکت کنندگان ایرانی در این نمایشگاه گفت: افزون بر ۲۰ محصول شامل فرش دستباف، صنایع دستی، زعفران، صنایع غذایی و زیورآلات در نمایشگاه امسال حضور داند؛ ولی متاسفانه در سایر حوزه های مهم مانند صنایع پتروشیمی، فولاد، شیمیایی و شوینده، دارویی، غذایی، تکنولوژی و نرم افزار شرکت های ایرانی مشارکت ندارند.

به گفته وی، این شرایط باعث شده است مصرف کننده چینی فقط ایران را با همین محصولات محدود شناخته و سایر صنایع و محصولات ایرانی نتوانند به این بازار راه یابند و بزرگترین بازار مصرف دنیا را از دست بدهند.

 رمضانی فرد اظهار امیدواری کرد در سال آینده با همت و سازماندهی بهتر مسوولان ذیربط در وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت ایران، بتوانیم شاهد عرضه گسترده تر محصولات ساخت ایران در بزرگترین بازار مصرف و قوی ترین اقتصاد دنیا در این نمایشگاه و سایر نمایشگاه های تخصصی در چین باشیم.

در ادامه این بازدید نایب رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین با شرکت کنندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه واردات شانگهای دیدار و از نزدیک با تجار ایرانی در مورد پتانسیل های بازار داخلی چین و مشکلات و موانع موجود در این زمینه بحث و تبادل نظر کرد.

سومین نمایشگاه واردات چین در شانگهای از ۱۵ آبان آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.

کد خبر 38952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =