سهم ۱۰ درصدی زنجیره صنایع غذایی از کل صنایع کشور

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت غذا با محصولاتی به ارزش حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان، سهمی  معادل ۱۰ درصد، ارزش تولید کل صنایع کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اگزیم نیوز، مهدی صادقی‌نیارکی در نشست بررسی وضعیت زنجیره صنعت غذا با تشکل‌های تخصصی صنایع غذایی اعلام کرد: هم اکنون به دنبال تهیه و تدوین یک سند برای توسعه و تکمیل زنجیره تامین در صنعت غذایی هستیم.

وی بیان ‌داشت: هشت هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی کشور در این صنعت فعالیت می کنند که اشتغالزایی  ۳۷۰ هزار نفر را فراهم کرده اند.

صادقی نیارکی با اشاره به صادرات ۲ میلیون تن محصول فرآوری شده در زنجیره صنایع غذایی، به ارزش حدود سه میلیارد دلار طی سال‌های گذشته، گفت: باید شرکت‌ های مدیریت زنجیره با هدف حداکثرسازی زنجیره ارزش، توسط شرکت‌های معتبر پیشران صنایع‌غذایی تشکیل ‌شود که از مرحله کشت و مواد اولیه تا رسیدن به دست مشتری کار امور را هدایت کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: جلوگیری از اتلاف منابع در طول این زنجیره و تنظیم بازار به صورت سیستمی و همچنین تطابق با فن‌آوری روزآمد به عنوان یکی از اهداف این جلسات به شمار می رود.

صادقی نیارکی گفت: مدیریت ترکیب بهینه محصول و تنظیم قیمت در محصولات پرمصرف، خروجی‌هایی است که برای مدل زنجیره تامین صنایع غذایی ترسیم خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از نظرات خبرگان این صنعت در توسعه تولید و مصرف، ادامه ‌داد: «با هم بزرگ شدن» باید به یک فرهنگ غالب در زنجیره صنعت غذایی تبدیل شود.

براساس این گزارش، پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده بود که صادرات سالیانه صنایع غذایی ایران به پنج میلیارد دلار رسیده و افزایش آن تا ۱۰ میلیارد دلار نیز دور از ذهن نیست.

کد خبر 39707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =