کشف ۴ میلیارد تومان لوازم خانگی قاچاق

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به لزوم نصب شناسه کالا بر روی تمامی تولیدات لوازم خانگی، گفت: با اقدامات انجام شده در منطقه شورآباد، یک انبار قاچاق لوازم خانگی به ارزش ۴ هزار میلیارد ریال شناسایی شد.

به گزارش اگزیم نیوز، حمیدرضا دهقانی نیا با اشاره به عملکرد این ستاد در خصوص مبارزه با قاچاق لوازم خانگی، گفت: به منظور مبارزه با قاچاق لوازم خانگی باید عرضه، دپو و انبارش این نوع کالاها، با خطر پذیری مواجه شود و این زیرساخت را تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ما فراهم کرده است.

وی با اشاره به لزوم داشتن کد شناسه و رهگیری لوازم خانگی از مبدا تولید، بیان داشت: با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، بازرسین ما در صورت بازدید از یک انبار لوازم خانگی اگر کالاهای موجود در انبار فاقد کد شناسه و رهگیری باشند می‌توانند براساس ظن قاچاق، پرونده تشکیل بدهند.

دهقانی‌نیا تاکید کرد: ضرورت داشتن شناسه کالا برای لوازم خانگی، ما را در مبارزه با قاچاق کالای لوازم خانگی کمک کرده و بر این اساس می‌توان در مبادی ورودی، دمحل دپو و هم در سطح عرضه کالای قاچاق را با خطرپذیری مواجه کنیم.

وی با اشاره اقدامات ستاد قرارگاه مبارزه با قاچاق لوازم خانگی بیان داشت: با همکاری وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و تعزیرات شهرستان ری یک انبار نگهداری کالای قاچاق لوازم خانگی در منطقه شورآباد شناسایی شد.

 

 

کد خبر 39708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =