صعود ۳۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی

رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی با اشاره به افزایش نرخ پایه پولی گمرکی از ۴۲۰۰ تومان به ۱۷۵۰۰ تومان، در باره افزایش ۳۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی وارداتی در سال آینده هشدار داد.

به گزارش اگزیم نیوز؛ احمدرضا بخشی رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی در واکنش به احتمال افزایش قیمت پایه پول گمرکی و تاثیر آن بر قیمت تمام شده کالاهای اساسی وارداتی، گفت: تغییر نرخ ارز پایه گمرکی از قیمت ۴۲۰۰ تومان در سال جاری به ۱۷۵۰۰ تومان منجر به افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت چای در سال آینده خواهد شد.

بخشی با اشاره به افزایش قیمت پایه پول گمرکی و اثرگذاری آن بر نرخ خدمات استاندارد، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های وزارت بهداشت برای واردات و بیمه نامه ها، ادامه داد: هزینه ها تاکنون بر اساس نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می شد؛ اما در صورت تصویب نرخ ارز ۱۷۵۰۰ تومانی از سال آینده بر آن اساس محاسبه خواهد شد که این امر هزینه های تامین و واردات کالاهای اساسی و دارویی را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

رئیس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون صنایع غذایی، ادامه داد: در حال حاضر هر کیلوگرم چای هندی در بازار ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار تومان و چای سیلان از ۱۴۰ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان به فروش می رسد که این امر منجر به افزایش ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی هر کیلوگرم چای در سال آینده خواهد شد.

نماینده سازمان جهانی چای در ایران ادامه داد: تغییر تعرفه گمرکی بدون مشورت با تشکل های صنایع غذایی صورت گرفته و موجب افزایش قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی می شود.

بخشی گفت: بر خلاف گفته عضو کمیسیون تلفیق، که اعلام کرده بود این امر منجر به افزایش قیمت زیادی در هزینه های تامین سبد خانوار نخواهد داشت، براساس محاسبات انجام شده؛ افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی در سال آینده پیش بینی می‌شود.

 

 

کد خبر 39709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =