جهانگیری: برنامه‌های توسعه‌ای بندر چابهار برای آینده منطقه مفید است

معاون اول رییس جمهور گفت: طرح‌‎های توسعه‌ای در دست اجرا در بندر چابهار برای آینده منطقه بویژه برای کشورهای همسایه بسیار مفید است.

به گزارش اگزیم نیوز، اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در آیین آغاز بکار عملیات اجرایی چهار پروژه زیربنایی بندری و دریایی در بندر شهید بهشتی چابهار اظهارداشت: بیش‌از سه هزار میلیارد تومان طرح‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر چابهار در دست اجراست که این امر بسیار قابل توجه است.

وی افزود: به رغم مشکلات و محدودیت‌های ایجاد شده در مسیر مبادلات تجاری کشور، صادرات، واردات و ترانزیت کالاها به مقصد ایران، بندر چابهار توانسته فعالانه عمل کند از اینرو حجم قابل توجهی کالا از طریق این بندر به کشور وارد و همچنین به کشورهای همسایه از جمله افغانستان ارسال می‌شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای بندرچابهار، تأکیدکرد: این طرح‌ها برای اعمال حاکمیت سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین برای اطمینان از سلامت کامل دریانوردان به هنگام تردد در دریا لازم و کاربردی است.

عملیات اجرایی چهار پروژه مهم دریایی و بندری به ارزش۹۰۰۹ میلیارد ریال در سواحل چابهار سیستان و بلوچستان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان این استان آغاز شد.

بهر.ز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: عملیات اجرایی پروژه ساخت مراکز فرعی جستجو و نجات دریایی سواحل استان (MRCC) در پسابندر به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال، پروژه پوشش رادیویی کامل سواحل استان در منطقه A۱ دریایی با اعتبار کل ۱۱۰ میلیارد ریال، پروژه اطفای حریق و آبیاری قطره‌ای فضای سبز بنادر شهید کلانتری، شهید بهشتی و کوی مسکونی با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال و پروژه سرمایه گذاری ساخت مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی(پتروشیمی) به روش BOT  باعتبار ۸.۱۶۹ میلیارد ریال در بندر شهید بهشتی چابهار آغاز شد.

 

 

کد خبر 39724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =