رکورد تولید سیگار سال گذشته شکسته شد

معاون تولید شرکت دخانیات ایران گفت: نرخ تولید سیگار سال گذشته در هفته اول دی ماه محقق شد و پیش‌بینی‌ می شود تا پایان سال نیز حداقل ۷۰ درصد میزان تولید سیگار را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.

به گزارش اگزیم نیوز و به نقل از ایلنا، فرشید آیینی در مورد شرایط تولید سیگار در شرکت دخانیات طی سال جاری، اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته شرایط تولید بسیار خوب است به طوری که طی هفته اول دی ماه رکورد تولید سال قبل شکسته شد.

وی با اشاره به دوره ۱۰ ساله خصوصی‌سازی در این شرکت، گفت: هرچند خصوصی‌سازی در شرکت دخانیات ایران بسیار منطقی و کارشناسانه اعمال و اجرا شد اما بخش‌هایی که برای شرکت دخانیات سوددهی داشت از آن گرفته شد.

آیینی تصریح کرد: قطعاً پتانسیل و ظرفیت شرکت دخانیات بسیار بیشتر از این بوده و شاید هم اکنون حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد نیاز بازار ظرفیت خالی تولید داریم.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته شرایط بسیار بهتر ارزیابی می شود اما همچنان با شرایط ایده‌آل فاصله  وجود دارد و قطعا نیاز است که مجلس و دولت در این زمینه به شرکت‌ دخانیات ایران کمک کنند.

آیینی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز، سیگارهای خارجی را با افزایش قیمت مواجه کرده، گفت: با افزایش نرخ ارز، قیمت بسیاری از سیگارهای خارجی و قاچاق، افزایش داشته ولی از آنجا که بخش اعظم سیگارت‌های داخلی با استفاده از توتون‌های داخلی تهیه می‌شوند، قیمت گذاری مناسبی داشته ایم که حمایت مصرف کننده داخلی را مد نظر قرار داده است.

کد خبر 39761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =