اتاق بازرگانی قزوین بازار شرق آفریقا را هدف‌گذاری کرده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین گفت: این اتاق با جدیت به دنبال تقویت همکاری های تجاری با کشورهای شرق آفریقا به ویژه کنیاست و بازار آنها را هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز، مهدی بخشنده اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان قزوین از سوی اتاق ایران به عنوان معین کشورهای شرق آفریقا تعیین شده و این مهم فرصت خوبی برای برقراری و توسعه همکاری های تجاری میان تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان قزوینی با همتایان آفریقایی است.

وی با بیان اینکه در حال معرفی ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی استان قزوین به تجار و بازرگانان شرق آفریقا هستیم، افزود: این کشورها بازار بسیار خوبی در زمینه ساختمان دارند و فرصت های مناسبی در زمینه صادرات مصالح و صدور خدمات فنی و مهندسی به آنها وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین گفت: متاسفانه شیوع کرونا فعالیت های ما در جهت برقراری و توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای شرق آسیا را کند کرده و با محدودیت سفر روبرو هستیم اما امیدواریم بتوان تا اوایل سال آینده به توافقات تجاری خوبی با همتایان آفریقایی دست یابیم.

بخشنده اظهار داشت: صادرات انواع مصالح ساختمانی و مشتقات نفتی و واردات میوه های گرمسیری، چای و قهوه از زمینه های مورد علاقه همکاری میان بازرگانان قزوینی و شرق آسیا است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی کشورهای شرق آفریقا با وجود تحریم های ظالمانه دشمن به همکاری با ایرانی ها علاقه مند هستند و باید برای برقراری و توسعه مناسبات تجاری با آنها همکاری و پشتیبانی بیشتر دولت از بخش خصوصی را شاهد باشیم.

کد خبر 40044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =