رفع ابهامات ایجاد منطقه آزاد مازندران

استاندار مازندران با اشاره به رفع ابهامات منطقه آزاد در این استان به منظور تاسیس و بهره برداری گفت: نمایندگان شورای نگهبان هم اکنون در حال بررسی این طرح هستند.

به گزارش اگزیم نیوز، احمد حسین زادگان درباره تاسیس منطقه آزاد مازندران و ابهامات به وجود آمده از سوی برخی مدیران و مقامات دولتی، افزود: هرچند تاسیس منطقه آزاد مازندران دارای موافقان و مخالفانی است ولی از جمله طرح های مهم برای اقتصاد ملی به شمار می رود.

وی از تصویب این طرح در کمیسیون تخصصی و هیئت دولت و مجلس مصوب خبر داد و تصریح کرد: در این هفته اعضای شورای نگهبان مشغول بررسی طرح منطقه آزاد مازندران  هستند به طوری که بخشی از این فرایند به کمیته نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

حسین زادگان با بیان اینکه منطقه آزاد مازندران نیازمند برنامه مستقل در توسعه و تجاری سازی است، افزود: متاسفانه بسیاری از مناطق آزاد واردات محور شدند که باید منطقه مازندران را از این ساختار و رویکرد جدا کرد.

استاندار مازندران با تاکید براستفاده از ظرفیت بزرگ بازار کشورهای سی.آی.اس و کاهش آثار تحریم ها، گفت: تسهیل بهره برداری از عضویت در اتحادیه اوراسیا یکی دیگر از مزیت های منطقه ای مازندران به شمار می رود که سبب شده کالاهای بسیاری با تعرفه ترجیحی صادر شود.

وی با اشاره به جایگاه ارتباطی مناطق ازاد در مسائل کلان اقتصادی و هدف گذاری آنها برای کاهش آثار تحریم ها، گفت: دیپلماسی اقتصادی از مهمترین رویکردها برای توسعه مناسبات در استان مازندران به شمار می رود به طوری که سعی شده تا در شرایط کرونایی از طریق مجازی و وبینار با برخی از کشورهای حاشیه تعامل و ارتباطات پایدار برقرار کرده و با ایجاد جذابیت های مالی، برخی ابهامات اقتصادی در سودآوری ها را رفع سازیم. 

کد خبر 40666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =