صادرات ۳ درصدی محصولات کشاورزی

نایب رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران با بیان اینکه صادرات به روسیه در افزایش قیمت‌ محصولات سبزی و صیفی بی‌اثر است، گفت: در مجموع تنها ۲ تا ۳ درصد از محصولات کشاورزی تولیدی از ایران صادر می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، صدرالدین نیاورانی با رد ادعای افزایش نرخ خیار به دلیل افزایش صادرات به روسیه، اظهار داشت: طبق آمار رسمی گمرک و وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر تنها ۲ تا ۳ درصد از مجموع محصولات کشاورزی ایران صادر می‌شود که این میزان تاثیری بر افزایش بهای خیار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر شاهد خرابی بازار صادراتی محصولات کشاورزی به روسیه هستیم، گفت: در تابستان سالجاری هر روز بیش از ۱۰۰ کانتینر انواع محصولات کشاورزی به روسیه صادر می‌شد در حالی که این میزان اکنون به کمتر از ۵ کانتینر در روز رسیده است.

به گفته نیاورانی عمده کانتینرهای محصولات صادراتی حامل کیوی هستند و درصد محصولات سبزی و صیفی بسیار اندک است.

وی وجود مشکلات متعدد در صادرات را از دلایل روند نزول شدید صادرات محصولات کشاورزی دانست.

نایب رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ایران، یکی دیگر از دلایل کاهش صادرات محصولات کشاورزی را افزایش تحریم‌ها، گرانی حمل و نقل و مهمتر از همه نوسانات نرخ ارز  ذکر و تصریح کرد: در مدت زمان کوتاهی شاهد نوسان نرخ ارز بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بودیم که این موضوع صادرات را برای تجاری که باید تسویه ارزی ارایه دهند، بسیار دشوار و همراه زیان کرده است.

کد خبر 40840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =