۱۸۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی از آران و بیدگل صادر شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: ۱۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالای غیرنفتی از ابتدای سال جاری تاکنون از این شهرستان به کشورهای دیگر صادر شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، امیرعباس شاکری روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: وزن این کالاها نزدیک به ۳۴۹ هزار تن شامل ۷۵ درصد میلگرد، ۲۴ درصد فرش و صنایع وابسته و یک درصد سایر کالاها بوده است.

وی با بیان اینکه آران و بیدگل با تولید سالانه نزدیک به ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی قطب نخست تولید فرش ایران و قطب دوم جهان است، ادامه داد: اصلی‌ترین مقصد صادراتی فرش ماشینی این شهرستان کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان است و میلگرد هم بیشتر به چین و کشورهای شرق آسیا صادر می‌شود.

شاکری با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه‌های تامین ارز، واردات مواد اولیه و صادرات محصول، تصریح کرد: برای گذر از اقتصاد تک محصولی در آران و بیدگل، توسعه گردشگری، راه‌اندازی و ایجاد طرح‌های زودبازده اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ضروری است.

اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل نهم آذر امسال، گفته بود: حدود ۹۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی با وزن تقریبی حدود ۸۰۰ میلیون کیلوگرم از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به سایر کشورها صادر شده که از جایگاه ویژه این شهرستان در اقتصاد کشور حکایت دارد.

افزون بر ۸۰۰ واحد تولیدی در شهرستان آران و بیدگل فعال است که بیشتر آنها در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته فعالیت می‌کنند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۷ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

کد خبر 41627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =