دورخیز شرکت‌های آمریکایی برای افزایش تولید نفت

مؤسسه بیکرهاگز اعلام کرد: شرکت‌های نفتی آمریکایی طی هفته گذشته تعداد سکوهای نفتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دادند.

به گزارش اگزیم نیوز و براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مؤسسه بیکرهاگز، شرکت‌های نفتی آمریکایی طی هفته گذشته تعداد دکل‌های نفتی را به میزان قابل توجهی افزایش دادند به طوری که افزایش هفتگی تعداد دکل‌های نفتی در آمریکا از ژانویه سال جاری بی‌سابقه بوده است.

قابل ذکر است؛ افزایش قیمت نفت طی هفته‌های گذشته شرکت‌های نفتی آمریکایی را به سمت افزایش تولید سوق داده و در هفته گذشته شرکت‌های آمریکایی ۱۳ دکل نفتی و گازی به دکل‌های خود افزوده که تعداد آن‌ها  به ۴۳۰ دکل رسید.

البته تعداد دکل‌های نفتی و گازی آمریکا در شرایط کنونی نسبت به زمان مشابه سال گذشته  همچنان ۳۵.۲ درصد پایین‌تر است.

در ماه آگوست سال گذشته نیز تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا به ۲۴۴ واحد رسید که کمترین میزان از سال ۱۹۴۰ تا کنون محسوب می‌شود؛ اما پس از آنکه روند افزایش قیمت نفت آغاز شد طی مدت ۸ ماه اخیر روند افزایشی تعداد دکل‌های نفتی و گازی را در آمریکا شاهد شده ایم.

یادآور می شود؛ بهای نفت آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری ۲۲ درصد رشد داشت که دلیل آن تأثیر آغاز و اکسیناسیون سراسری در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا بوده به طوری که چشم‌انداز تقاضا برای نفت را مثبت کرده است.

کد خبر 41845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =