۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کاهش ۹هزار و ۶۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز(شنبه) بازار سرمایه ۹هزار و ۶۳۴ واحد کاهش داشت و به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۲۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز تمام شاخص‌های بازار بورس تهران سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل با ۹هزار و ۶۳۴ واحد (معادل ۰.۷۷ درصد) به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۷۲۳ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۲ هزار و ۵۰۷ واحد افت داشت و ۳۲۱هزار و ۶۹ واحد شد.

شاخص کل هم وزن نیز یک هزار و ۱۲۱ واحد کاهش را به ثبت رساند و به ۴۳۳ هزار و ۳۳۶ واحد رسید.

شاخص قیمت هم وزن هم ۷۳۰ واحد افت داشت و ۲۸۲ هزار و ۱۹۷ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد افت، شاخص بازار اول با ۸ هزار و ۷۵۲ واحد کاهش و شاخص بازار دوم با ۱۳هزار و ۶۰۲ واحد افت به ترتیب به یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۴۰۶ واحد، ۹۰۰هزار و ۲۳۹ واحد و ۲ میلیون و ۵۰۳هزار و ۹۷۲ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس هم ۷۰ واحد کاهش را تجربه کرد و ۱۷ هزار و ۸۸۰ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از یک میلیارد و ۴۵۹ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان در ۱۴۱هزار و ۹۵۵ نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در بازار فرابورس نیز بیش از ۴۱۲ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان در بیش از ۵۵ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۹۶۰۰ واحد شاخص کل بورس مربوط به نمادهای فولاد، فملی، شستا، کچاد، شیران و شپنا و بیشترین تاثیر مثبت نیز مربوط به نماد فارس بوده است.

نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم فملی، اپال، سیتا، بوعلی، ساراب، شستا و وبملت بودند.

همچنین برترین گروه‌های صنعت نیز به ترتیب بانک‌ها، فلزات اساسی، شیمیایی، سیمان، کانه فلزی، چند رشته‌ای و مواد دارویی بودند.

کد خبر 42246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =