۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
شاخص کل بورس ۹ هزار واحد دیگر ریخت

شاخص کل بورس تهران در ادامه روند اصلاحی خود امروز (یکشنبه)نیز ۹ هزار واحد دیگر افت کرد و به یک میلیون و ۲۴ هزار و ۷۷۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، امروز نیز در ادامه روند منفی روزهای گذشته بازار سرمایه، تمام شاخص‌های بورس تهران سرخپوش بودند به نحوی که شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۴ واحد افت (معادل ۰.۷۳ درصد) به یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۷۸ واحد رسید.

این در حالی است که سازمان بورس امروز اعلام کرد که از ابتدای اردیبهشت ماه، دامنه نوسان ۶ و ۳- درصد اعمال خواهد شد. رییس سازمان بورس نیز با ارسال نامه‌ای به رییس کل بانک مرکزی، از تصمیم این بانک برای تعیین نرخ ۱۱ هزار تومانی دلار و ۱۲۹۰۰ تومانی یورو برای تسعیر نرخ ارز بانک‌ها انتقاد کرد.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم امروز ۲هزار و ۳۴۲ واحد افت داشت و ۳۱۸ هزار و ۶۶۱ واحد شد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۹۰۱ واحد کاهش به ۴۳۲ هزار و ۴۵۸ واحد رسید.

شاخص قیمت هم وزن نیز در پایان معاملات امروز افتی ۵۸۷ واحدی را به ثبت رساند و ۲۸۱ هزار و ۵۳۲ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۱۰ هزار واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۷هزار و ۵۳۷ واحد افت و شاخص بازار دوم با ۱۴هزار و ۹۲۸ واحد کاهش به ترتیب به یک میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۷۰ واحد، ۸۹۲هزار و ۶۸۸ واحد و ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۵۵ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز افتی ۶۰ واحدی را تجربه کرد تا به ۱۷هزار و ۸۲۰ واحد برسد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان در ۱۲۱ هزار و ۳۵۳ نوبت معاملاتی داد و ستد شد. همچنین در بازار فرابورس هم ۷۳۱ میلیون و ۴۵۴ هزار برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۵هزار و ۸۸ میلیارد تومان در ۴۴ هزار و ۱۶۶ نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر در افت ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس مربوط به نمادهای فولاد، فملی، شستا، وپارس، فارس، کچاد و شپنا بود. نمادهای پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم ساراب، اپال، سیتا، بوعلی، وبملت، شستا و وپاسار بودند.

کد خبر 42275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =