۲ میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار کالا سال گذشته از کرمانشاه صادر شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به رشد ۱۲ درصدی وزنی و رشد هشت درصد در ارزش صادرات استان در سال ۹۹، گفت: سال گذشته در مجموع ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش اگزیم نیوز، «بهزاد باباخانی»، افزود: افزایش صادرات از مرزهای استان با وجود تشدید تحریم های ظالمانه، تعطیلی های مکرر به دلیل شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که آمار صادرات در جهان و کشور کاهشی بوده قابل توجه و حائز اهمیت است. 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای پنج مرز رسمی پرویزخان، خسروی، شیخ صله، شوشمی و سومار است، گفت: این مرزهای اقتصادی رسمی فرصت بسیار مناسبی برای صادرات کالاهای تولید داخلی به خصوص تولیدات استان کرمانشاه است.

او مرزهای رسمی اقتصادی را یکی از مزیت های خوب استان کرمانشاه دانست و اظهار داشت: مجموعه مدیریتی استان به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت این مرزها در راستای ارزآوری، درآمدزایی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، استفاده از ظرفیت و پتانسیل مرزهای رسمی اقتصادی را در تحقق شعار سال بسیار مهم و موثر دانست و گفت: این مرزها پشتوانه قوی برای حمایت از تولید هستند.

باباخانی افزود: رونق تولید داخلی در گروه صادرات برنامه ریزی شده و اصولی است و مجموعه مدیریتی استان در این حوزه با برنامه عمل می کند.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

کد خبر 42401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =