جداول بودجه باید بدون حاشیه‌ شفاف‌سازی شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواست که اعداد و ارقام جداول بودجه ۱۴۰۰ بدون حاشیه از سوی برخی نمایندگان مجلس یازدهم شفاف‌سازی شود.

به گزارش اگزیم نیوز، حجت الاسلام مجید نصیرایی درباره ادعای برخی نمایندگان مجلس درباره دستکاری در جداول بودجه ۱۴۰۰، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق، روزها و هفته‌ها به شکل جهادی، تمام وقت خود را به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ اختصاص دادند و حتی از تعطیلات نوروز خود نیز گذشتند.

نماینده مردم فردوس در مجلس افزود: آنچه که نهایی شد هرچند تامین کننده نظر  ۱۰۰ درصدی مجلس نبود ولی همکاران تلاش‌های لازم را انجام دادند. زیرا لایحه بودجه را دولت تنظیم می‌کند و اگر تغییرات زیادی در آن ایجاد شود، شاکله بودجه از بین خواهد رفت.

نصیرایی با اشاره به نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در ادوار گذشته مجلس، عنوان کرد:‌ در دوره‌های گذشته با توجه به اینکه کلیات جداول و ردیف‌ها در مجلس تصویب می‌شد، با هماهنگی رییس مجلس و رییس کمیسیون تلفیق این جداول تنظیم و به دولت ابلاغ می‌شد. اما در این دوره نمایندگان مجلس انتظار داشتند که جزییات جداول بودجه نیز در صحن مطرح شود و من هم موافق ارائه توضیحات کافی برای جداول بودجه در صحن بودم.

وی، خود را جزو نمایندگانی که خواستار شفاف سازی هستند، معرفی کرد و افزود: رییس مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون تلفیق درباره جداول بودجه شفاف‌سازی و توضیحات لازم جلسه‌ای بگذارند تا ابهامات برطرف شود. اگر نمایندگان قانع نشدند می‌توانند طبق آیین نامه مجلس عمل کنند و بعد از اصلاح جلوی اتفاقات مشابه را بگیرند. اما اینکه افکار عمومی و رسانه‌ها را درگیر این موضوع کنیم درست نیست.

این نماینده مجلس افزود: این موضوع هنوز اثبات نشده و جای بحث و بررسی دارد و در حقیقت طرف مقابل ابتدا باید توضیحات لازم را در این باره ارائه کند و اگر نمایندگان قانع نشدند، ‌ طبق قانون رفتار و برخورد شود. البته اینکه بگوییم فرد یا افرادی به عمد در جداول دست برده و در حق مردم خیانت کرده‌اند، درست نیست. بلکه اشکال و ابهامی در موضوع جداول بودجه به ذهن برخی از نمایندگان رسیده بود و آنها می‌خواستند از این اشکال و ابهام مطلع شوند و سپس رفع کنند.

نصیرایی خاطرنشان کرد:‌ بودجه و جداول پیوست آن در آخرین روزها اسفندماه سال ۹۹ به تصویب نمایندگان رسید و بعد از آن فرصت کافی برای بررسی ابهامات وجود نداشت و حتما در نشستی این اشکالات و ابهامات مطرح خواهد شد.

کد خبر 42734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =