افزایش ۲ درصدی قیمت نفت با امید به بهبود شرایط اقتصادی

قیمت نفت در معاملات هفته گذشته با توجه به افزایش امیدواری‌ها به بهبود شرایط اقتصادی در جهان، ۲ درصد بالا رفت.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، هفته گذشته آمریکا اعلام کرد که اشتغال در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت)در این کشور با افزایش رو به رو شده است. این موضوع در کنار کاهش تقاضا برای دریافت بیمه بیکاری بوده و نشان می‌دهد که وضعیت اقتصادی رو به بهبود است.

همچنین، چین نیز به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان از رشد اقتصادی این کشور در ماه گذشته میلادی خبر داده است.

این دو کشور در مجموع حدود ۴۵ درصد از اقتصاد جهان را در اختیار دارند و تحرک در بخش اقتصاد و خدمات آنها می‌تواند بر رشد تقاضا برای انرژی تاثیرگذار باشد.

با این حال، افزایش موارد ابتلا به کرونا در آسیا و به ویژه هند و تداوم بحران در این کشور، مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها در بازار نفت شد.

در مجموع، نفت برنت معاملات هفته گذشته را با رشدی ۲.۲ درصدی پشت سر گذاشت و از ۶۶ دلار و ۷۶ سنت در روز دوشنبه به ۶۸ دلار و ۲۸ سنت در روز جمعه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۲ درصد گران شد و از ۶۳ دلار و ۵۸ سنت به ۶۴ دلار و ۹۰ سنت افزایش پیدا کرد.

براساس این گزارش، نوسان قیمت نفت در کانال ۶۰ دلاری در حالی ادامه دارد که ایران و با کشورهای ۴+۱ در وین در حال مذاکره برای بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها است.

در صورت موفقیت این مذاکرات، ایران به سرعت می‌تواند تولید و صادرات نفت خود را افزایش دهد که این موضوع در صورت مقاومت سایر تولیدکنندگان برای کاهش تولید، ممکن است قیمت نفت را تضعیف کند.

کد خبر 42784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =